گفتگوی هم میهن

ساخت وبلاگ
نوشته اصلي بوسيله marshal16 نمايش نوشته ها
برای این گروه همه چیز کار امریکاست !!

حمله به سفارت عربستان که کار امریکا و سلطنت طلب ها بود
اسید پاشی اصفهان هم کار امریکایی ها بود
ماجرای قتل های زنجیره ای هم کار امریکا بود .
فتنه 88 کار امریکا بود .
فساد و معضلات اقتصادی هم کار امریکاست !!

خلاصه همین مانده که بگویند انقلاب اسلامی 57 هم ، کار امریکایی ها بود !!!

گفت‌و‌گوی توماس فریدمن با باراک اوباما؛
اوباما: تحريم‌هاي يکجانبه آمريکا باقي مي‌ماند/ اگر توافق نمي‌کرديم رژيم تحريم‌ها از هم مي‌پاشيد/ با اين توافق عملا يک دهه اجماع بين‌المللي را پيش خريد کرده‌ايم/ اگر ايران اجازه بازرسي از مراکز نظامي را ندهد توافق را نقض کرده است

ما در اين قرارداد چيزي از دست نمي دهيم. ما هيچ مقدار از ظرفيت نظامي خود از دست نمي دهيم، ما ظرفيت خود را براي اعمال تحريمهاي يکجانبه از دست نمي دهيم. ما با اين توافق عملا يک دهه اجماع بين المللي را پيش خريد کرده ايم تا اگر احساس کنيم ايران هر کدام از اين توافقات را نقض مي کند ، به ما بپيوندند.
.
.
.

شرمن: روحانی ایران را پای میز مذاکره آورد نه تحریم‌ها/بی‌اعتمادی ایران و آمریکا عمیق است
وندی شرمن، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که سرانجام به حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجامید، در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرونیکل، مذاکره‌کنندگان ایران را سرسخت، باهوش و قانونمند توصیف کرد و گفت که این مذاکرات روی اعتمادسازی متمرکز نبود، بلکه تمرکز آن روی برنامه هسته‌ای ایران قرار داشت.
آفتاب : سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا گفت که انتخاب رییس‌جمهور حسن روحانی بود که سرانجام ایران را پای میز مذاکره آورد.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وندی شرمن، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که سرانجام به حصول برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجامید، در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرونیکل، مذاکره‌کنندگان ایران را سرسخت، باهوش و قانونمند توصیف کرد و گفت که این مذاکرات روی اعتمادسازی متمرکز نبود، بلکه تمرکز آن روی برنامه هسته‌ای ایران قرار داشت.

وی در ادامه با تأکید بر این که بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا بسیار عمیق است، تصریح کرد: می‌توان رد این بی‌اعتمادی را در دخالت آمریکا در کودتای سال 1953 (28 مرداد 1332) علیه نخست وزیر وقت ایران جست‌وجو کرد.

این دیپلمات پیشین آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که مردم ایران، آمریکایی‌ها را دوست دارند، مدعی شد: این دولت ایران است که علیه آمریکا خصومت دارد. در ایران تندروهایی وجود دارند.

وی با بیان ادعایی درباره رئیس‌جمهور کشورمان گفت: وی خواهان مذاکره با آمریکا و آغاز یک کانال محرمانه برای ارتباط و آغاز مذاکرات بود. این تحریم‌ نبود که برنامه‌ هسته‌ای ایران را متوقف کرد، بلکه انتخاب رییس‌جمهور حسن روحانی بود که در نهایت ایران را پای میز مذاکره آورد.

شرمن تأکید کرد که معتقد است با وجود تردیدها درباره تمایل رییس‌جمهور باراک اوباما و دولت آمریکا برای استفاده از گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران، اگر استفاده از این گزینه ضروری بود اوباما قطعاً به آن متوسل می‌شد.

او دیپلماسی با پشتوانه احتمال استفاده از گزینه نظامی را یک ابزار بسیار قدرتمند توصیف کرد و گفت که برجام بهترین جایگزین برای اقدام نظامی بود که روی میز قرار داشت.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا که سابقه‌ای طولانی در اظهارات ضدایرانی دارد، در پایان این گفت‌وگو در اظهاراتی خصمانه به هدف این مذاکرات اشاه کرد و گفت: من امیدوارم که توافق با ایران به این معنا باشد که افراد جوانی مانند شما (خطاب به مصاحبه‌کننده) مجبور نباشند برای متوقف کردن ایران از انجام کارهای وحشتناک به جنگ بروند.
.
.
.
چرا آمریکا به توافق نیاز دارد؟
در صورت عدم توافق رژیم تحریم‌ها علیه ایران «فرو می‌پاشد» و برنامه‌ی هسته‌ای ایران غیر قابل نظارت می‌شود

مگر غیر از این است که برای ایران ”فروپاشی تحریم‌ها“ هدفی مطلوب است؟ آیا اساسا با همین ادعا نبود که مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم تبدیل به نقطه تمرکز دولت شد و حتی مذاکرات دو جانبه با آمریکا به دفعات و علنی و غیر علنی، تبدیل به رویه‌ا‌ی عادی شد؟ حال که کنگره‌ی آمریکا از وجود امکانی غیر از توافق هسته‌ای برای نابودی تحریم‌ها سخن می‌گویند، چرا دولت این نکته را جدی نمی‌گیرد؟ چرا باید بر یک مسیر خاص _که تجربه توافق ژنو نشان داد هیچ گشایش اقتصادی‌ای را نیز به دنبال نخواهد داشت_ اصرار کرد ؟

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 179 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:02

نوشته اصلي بوسيله team_sar_dadbin نمايش نوشته ها
رقیب هم داره اونجا؟

واقعا این 5 نفر پیروز نشن، کشو یه نفس راحت میکشه !

هرچند من در تهران به جنتی و مصباح و یزدی رای خواهم داد !

3 کرسی داریم و 5 کاندید .

از بین این 5 کاندید 3 نفر به سرلیستی اقای خاتمی هستند و دو نفر دیگه
تقریبا ناشناخته هستند . همین الان اون 2 نفری هم که در یک لیست مشترک با اقای
خاتمی هستند تقریبا ناشناخته هستند و سوابق روشنی برای همه مردم ندارند .

ولی اقا خاتمی کاملا اینجا آشنا و شناخته شده است . احتمالا پیروزی ایشان 99% است و
دو کرسی بعدی هم بین 4 نفر بقیه تقسیم میشه .

گفتم که ما مجلس خبرگان رهبری را تنها با نام اقای خاتمی به رسمیت می شناسیم
در غیر این صورت مردم اماده قیام هستند

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:02

6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن

بسیاری از افراد گمان می‌کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده‌آل و مناسب کار سختی است که فقط با گرفتن رژیم‌های کاهش وزن و تحمل سختی‌های آن حاصل می‌شود، اما درواقع این سبک زندگی و عادت‌های شماست که می‌تواند باعث شود نیازی به روی آوردن به آن رژیم‌ها نداشته باشید.

با مبنا قرار دادن چند توصیه می‌توانید تا حد زیادی وزن خود را متعادل نگه دارید:

1ـ سعی کنید در فاصله‌های مناسبی از شب و روز آب بخورید. این کار سموم بدن را از طریق ادرار دفع می‌کند و باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

2ـ هیچ‌گاه در خلال وعده‌های غذایی خود آب نخورید. این کار باعث می‌شود اسید معده برای هضم غذا رقیق شود و مواد معدنی و تغذیه‌ای غذا به جای آن‌که امکان جذب شدن بیابند، سریع‌تر از سیستم گوارش رد شوند و زودتر احساس گرسنگی کرده به سمت ریزه‌خواری بروید.

3ـ از ریزه‌خواری در فواصل غذایی پرهیز کنید. ریزه‌خواری برای بدن حکم اندک‌اندک جمع شود را دارد و بدون آن‌که متوجه شوید، باعث چاقی شما پس از مدتی ریزه‌خواری می‌شود.

4ـ وعده‌های غذایی خود را به تعویق نیندازید.

این کار باعث می‌شود هورمون‌های گرسنگی که عادت کرده‌اند در ساعاتی خاص ترشح کنند، اصطلاحا دچار گیجی شوند و متابولیسم بدنتان مختل شود؛ بی‌اشتهایی یا پراشتهایی یکی از مشکلات ناشی از آن است.

5ـ از استرس و اضطراب دوری کنید؛ اینها عواملی روانی است که باعث می‌شوند میل شما به غذا تحت‌الشعاع قرار گیرد و پرخوری عصبی در شما شکل بگیرد.

6ـ در آرامش غذا بخورید. وقتی آرام غذا می‌خورید، فرصت کافی برای جویدن و کوچک‌تر کردن قطعات غذا را در حالی به دست آورده‌اید که غده‌های کنار فکین نیز براحتی می‌توانند آنزیم خاصی را ترشح کنند تا سبب هضم بهتر غذا شود. هضم بهتر به متابولیسم و سوخت‌وساز بهتر می‌انجامد و سوخت‌وساز بهتر هم یکی از عوامل جلوگیری از چاقی به شمار می‌رود.

جام جم سرا

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 192 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:02

تزريق چربي يا ژل ؟
ايا مي دانيد بدن اينكه وزنتان را اضافه كنيد مي توانيد صورت ودستهاي خود را چاقتر كنيد ؟

ايا مي دانيد مه پس از كاهش وزن اولين جائي كه لاغرترمي شود ودچار شلي وافتادگي مي شود همان صورت وپشت دست شماست ؟

ايا مي دانيد پيري صورت دربعضي افراد به دليل كاهش چربي زيرپوست است ونه فقط پيري خود پوست ؟

با بالا رفتن سن ، بافت چربي صورت كم مي شود وافتادگي وشلي و چروك بيشتر مي نمايد بنابراين تنها كشيدن پوست با جراحي باعث جوانتر شدن كلي صورت نمي شود وگاها ظاهرى بسيار مصنوعي وغير طبيعي بدست خواهد آمد .

هميشه سفت تر وكشيده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمي شود بلكه پرتر بودن وججم دارتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن مي شود . بنابراين تزريق ژل و چربي ازسالها بيش مورد توجه بوده است

اما بدليل روش هاي غلط درانجام آن معمولا دردست خيلي ازپزشكان دوام زيادي نداشت به همين دليل خيلي هاآنرا توصيه نمي كردند .

ولي با پيشرفتهاي كه امروز درنحوه برداشتن چربي ونحوه تزريق آن بوجود آمده ،تزريق چربي يكي از موثر تر،طبيعي ترين وبي خطر ترين روشها ي جوانسازي وحجم تر كردن نواحي مختلف بدن ازجمله صورت ،پشت دست ، گودي زير چشم ،باسن ، ساق پا و مچ دستها مي باشد .

مزيت اين روش نسبت به تزريق انواع پركننده ها مانند ژلها بسيار زياد است

1.چربي ازخود فرد گرفته مي شود بنابراين هرحجمي كه بخواهيم برداشت مي شود (حتي به مقدار زياد تاحدود 500cc به منظورتزريق در باسن ).

اگر اين حجم زياد را بخواهيم با ژل پركنيم اولا هزينه هر سي سي ژل مرغوب حداقل 60-250دلار است وثانيا حجم زياد ژل امكان جابجايي دارد وبافشار هاي خارجي كه پوست ميايد ازنقطه اي به نقطه ديگر حركت خواهد كرد واز روي پوست دچار ناهمواري خواهد شد

در صورتيكه درمورد چربي ، چون سلولهاي زنده بدن هستند ووقتي به ناحيه اي تزريق مي شوند به همان قسمت پيوند داده مي شوند و عروق وبافت هاي بدن آنها را احاطه كرده وجزئي از چربي طبيعي آن منطقه خواهد شد (به اصطلاح به بدن جوش مي خورد ) وامكان هيچگونه جابجايي نخواهد داشت ديده شده است كه ژلها در سيستم لنفاوي به حركت در امده ودر كبد وطحال وجود ذرات ژل گزارش شده است .

بنابراين خطرات آينده ژلها در نواحي ديگر نوز مشخص نشده است .

2. ماندگاري چربي تزريق شده ،معمولا چربي را از نواحي مقاوم به رژيم وورزش برداشت ميكنيم .مانند پهلو ها ،شكم،باسن،و... بنابراين اين چربي پس از تزريق در نواحي مثل صورت به آساني بارژيم ويا ورزش آب نخواهد شد .

اما ماندگاري چربي تزريق شده همانطور كه قبلا گفته شده بستگي به نحوه برداشت ونحوه تزريق دارد .

كه نكات كليدي آن اگر رعايت شوند ازماندگاري بسيار طولاني برخوردار خواهد بود چربي را مي توان بمدت 6ماه در يخجالهاي معمولي و2سال در يخجالهاي صنعتي نگهداري كرد وسپس مجداد تزرق كرد .

بنابراين اگرفردي پس ازتزريق اول بخواهد مجداد قسمتي از ناحيه تزريق شده را پر كند چربي به راحتي دردسترس است وفقط نياز به يك تزريق مجدد دارد .

3. مزيت مهم ديگر جربي نسبت به تزریق ژل ويا پروتز دارد .

همان قوام طبيعي چربي است كه لمس چربي بسيار نرمال بنظر مي رسد در حالي كه ژل وياپروتز سفت ومشخص مي باشد وقابل تشخيص است كه چيزي غير طبيعي ذر زير پوست وجود دارد .

4. امكان ايجاد عفونت در ژل ها و پروتز ها بسيار بيشتر ازچربي است .

5. ازمزيت هاي مهم ديگر چربي عدم امكان ايجاد الرژي است كه در ژل ها شايعه تر است .

عوارض تزريق چربي : بيشتر بهشكل تورم در ناحيه كشيده شده ناحيه تزريق شده است كه پس از 2هفته ازبين مي رود .

معمولا كبودي ندارد وبجزدر ناحيه زيرچشم كه امكان كبودي هست وانهم طي 12-10روز ازبين خواهد رفت .

نتايج تزريق چربي تماما بستگي به تكنينك انجام ومهارت پزشك دارد واگر درست ودقيق انجام نشود چري براي مدت 4-3هفته بيشتر دوام نخواهد داشت وجذب مي شود .

نويسنده:Maryam maleki

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 181 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:52

بعد از مدت‌ها انتظار، سرانجام نوبت ما رسید تا با معشوق خود آن طور که مدت‌ها انتظارش را
می‌کشیدیم، دیدار کنیم. سری «درت» بعد از تبدیل شدن به عنوانی نیمه آرکید در شماره سوم
و عنوانی کاملا آرکید در «Showdown» و خارج‌ شدن از سبک و سیاق اصلی دو شماره اول،
بالاخره به مسیر اصلی خود، مسابقات «رالی» بازگشته تا با عرضه بر روی کنسول‌های نسل
هشتم، یک بار دیگر ما را به چالش دعوت کند. مطلبی که در پیش‌رو می‌خوانید به طور
اختصاصی برای نسخه‌های کنسولی بازی که در تاریخ پنجم ماه آوریل امسال منتشر می‌شود،
به قلم در آمده‌ است.

جاد‌ه‌های رویایی |Dirt Rally |

«درت رالی» در ماه آوریل سال 2015 بود که در قالب نسخه «Early Access» بر روی استیم
منتشر شد. پروسه کامل شدن بازی تا ماه دسامبر ادامه پیدا کرد و در نهایت در تاریخ هفتم ماه
دسامبر 2015 این عنوان به صورت اختصاصی بر روی PC منتشر شد. موفقیت نسخه PC باعث
شد تا شرکت «کد مسترز» در همان روز اقدام به تایید نسخه کنسولی بازی کند، نسخه‌ای که
تا کمتر از دو ماه دیگر منتشر خواهد شد. اما ایده درت رالی از کجا شکل گرفت؟ اول از همه
اولین شماره درت با پسوند «Colin McRae Rally» منتشر شد. پسوندی که ماهیت درت هم از
آن نشات گرفته است. مسابقات رالی تنها چیزی بود که در درت یک شاهد آن بودیم. با عرضه
شماره دوم بازی، سازندگان تصمیم گرفتند برای تنوع بخشیدن به بازی، انواع جدیدی از
مسابقات را وارد بازی کنند و در شماره سوم هم روند افزایش مسابقات گوناگون شدت بیشتری
گرفت. به همین جهت نقش مسابقات رالی تا حدودی در شماره سوم بازی کم‌رنگ شد و در
شماره Showdown کلا چیزی از مسابقات رالی باقی نماند. هر چند دو شماره آخر درت
همچنان عالی بودند اما تا حدودی از ماهیت اصلی خود، مسابقات رالی دور شدند. مسیری که
سازندگان بازی طی کردند، مسیری متضاد با خواسته طرفداران سری بود و البته خوشبختانه
آن‌ها بالاخره به خواسته اصلی طرفداران پی بردند و با توسعه عنوانی مختص به مسابقات
رالی، قصد دارند ما را به طور کامل سیراب کنند.
جاد‌ه‌های رویایی |Dirt Rally |
با تجربه درت رالی اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، کنترل سفت و سخت
بازی است. بر خلاف دو شماره اخیر که تا حدودی به سمت آرکید رفته بودند و سعی داشتند
مخاطب‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند، درت رالی از همان ابتدا مسیر دو شماره اول
را انتخاب کرده‌ است و با ارائه گیم‌پلی نیمه شبیه‌سازی، نیاز به مهارت و صبر و حوصله شما
برای انجام مسابقات دارد. با معرفی بازی بر روی کنسول‌ها، انتظار می‌رفت که بازی تا حدودی
برای جذب افراد بیشتری به سمت بازی آسان شود، اما بعدا تایید شد که این‌گونه نیست و
کنترل بازی بر روی کنسول‌ها عملا همانند نسخه PC خواهد بود و مهارت رانندگی شما را به
چالش خواهد کشید. هر چند که سری درت همیشه سعی داشته‌ است تا تعادلی میان سبک
آرکید و شبیه‌سازی برقرار کند تا هر دو طیف را به سمت خود سوق دهد اما به نظر می‌رسد این
شماره همانند دو شماره اول، بیشتر به سمت گیم‌پلی شبیه‌سازی رفته‌ است. به همین دلیل
اگر در متن نقدهای منتشر شده کاربران با توصیفاتی مثل «دارک‌سولز» سبک ریسینگ
مواجه شدید، تعجب نکنید به این دلیل که درت رالی به مسیر درست خود بازگشته و قصد دارد
تجربه‌ ناب دو شماره اول را به ما ارائه دهد و کلید استفاده از گیم‌پلی این شماره، تمرین و صبر و
حوصله است. البته همه‌چیز به همین جا ختم نمی‌شود. درت رالی با توجه به شرایطی که
بازی در آن در جریان است، نیاز به تیون کردن ماشین مختص به همان شرایط را دارد. مثلا شما
نمی‌توانید با تیون ماشینی که در آب و هوای بارانی از آن استفاده می‌کنید، در آب و هوای
برفی هم مسابقه دهید و باید حتما ماشین خود را با توجه به شرایط اقلیمی و جاده تیون کنید.
یکی از نکاتی که تجربه درت رالی را بر روی کنسول ها نسبت به PC جذاب‌تر می‌کند،
کنترلرهای پیشرفته «PS4» و علی‌الخصوص «Xbox One» است که با دارا بودن «موتور ویبره»
کمک زیادی به شکل‌گیری تجربه‌ای منحصر به فرد بر روی کنسول‌ها کرده‌ است. به این صورت که
با حرکت بر روی سطح جاده، دسته کنسول شما شروع به لرزیدن می‌کند. با ادامه مسابقه
شاهد کم و زیاد شدن این میزان لرزش خواهید بود. اما میزان لرزش ایجاد شده کاملا به شرایط
جاده و حال و روز ماشین شما بستگی دارد. به این صورت که اگر به عنوان مثال میزان لرزش در
آنالوگ راست زیاد شد، نشان دهنده چسبندگی کمتر لاستیک ماشین با سطح جاده است. در
نسخه Xbox One علاوه بر ویژگی فوق به دلیل دارا بودن موتور ویبره در تریگر های کنترلر، شما
به راحتی می‌توانید زمان مناسب تغییر دنده خود ماشین را با به لرزه در آمدن تریگر ها،
شخیص دهید. قابلیتی که قبلا در سری «فورتزا» هم شاهد آن بودیم و حس کنترل کردن
ماشین را هر چه بیشتر به شما منتقل می‌کرد. سازندگان بازی تاکید زیادی بر روی نحوه کنترل
ماشین‌ها کرده‌اند و با گرفتن نظرات کاربران تا حد ممکن سعی کرده‌اند تا تجربه‌ای ایده‌آل را برای
مخاطبان این بازی به ارمغان آوردند.
جاد‌ه‌های رویایی |Dirt Rally |
درت رالی با دارا بودن بخش کریر و بخش آنلاین، از نظر محتویات هم عنوان کاملی است. بخش
کریر بازی به این صورت خواهد بود که شما با یک ماشین ضعیف کار خود را شروع می‌کنید و
رفته‌رفته با برنده شدن در مسابقات پول بیشتری بدست آورده و ماشین‌های بهتری خریداری
کرده و به همین منوال مسابقات جدید بازی را به پایان می‌رسانید. بخش آنلاین بازی هم با
ارایه مسابقات رقابتی و چلنج‌های روزانه می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. درت رالی با
ارائه 39 اتومبیل از 11 کلاس مختلف از نظر کمیت هم جزو یکی از کامل‌ترین شماره‌های این
سری حساب می‌شود. اتومبیل‌هایی مثل «Mini Cooper S» و «Lancia Fulvia» که از دهه
60 میلادی آمده‌اند تا اتومبیل‌های مدرن‌ رالی امروزی مثل «Subaru WRX» و «Peugeot 208» از
جمله اتومبیل‌هایی هستند که در لیست 39 اتومبیل بازی قرار دارند. یکی از ویژگی‌های بارز
سری درت، محیط‌ های مختلفی است که مسابقات در آن انجام می‌شود. درت رالی هم از این
قاعده مستثنا نبوده و با ارائه 10 محیط مختلف از 9 کشور و مجموع بیش از 70 مسیر مختلف
که هر کدام در شرایط مختلف اقلیمی مثل محیط‌های برفی، کوهستانی، آسفالت و آب و هوای
بارانی جریان دارند، از نظر تنوع هم عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.
جاد‌ه‌های رویایی |Dirt Rally |
یکی از بخش‌های حائز اهمیت و مهم عناوین ریسینگ، عملکرد موتور گرافیکی بازی است. هر
چقدر تجربه یک بازی ریسینگ نرم و روان باشد، حس انتقال تجربه ناب و دلنشین رانندگی را
بیشتر به مخاطب منتقل می‌کند. به همین دلیل کد مسترز علاوه بر توجه به بخش بصری بازی
سعی کرده‌ است تا درت رالی به بهترین شکل ممکن بر روی کنسول‌ها اجرا شود. درت رالی به
صورت 60 فریم و با رزولوشن 1080p بر روی دو کنسول PS4 و Xbox One اجرا خواهد شد. هر
چند نسخه Xbox One در بعضی از مواقع تا رزولوشن 900p هم کاهش پیدا می‌کند تا فریم‌ریت
بازی را ثابت نگه دارد. با این تفاسیر‌ می‌توان به این نکته پی برد که شرکت کد مسترز بیشترین
سعی خود را کرده‌ است تا فریم بازی را بر روی 60 قفل کند. عاملی که نقش به سزایی در
انتقال تجربه نرم و روان در عناوین ریسینگ دارد و در کمتر عنوان ریسینگی در این نسل شاهد
آن بوده‌ایم. در بخش هنری و بصری هر چند این عنوان به زیبایی عناوینی مثل «DriveClub» و
«Forza Horizon 2» نیست اما در کل عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد که با توجه به اجرای
بازی به صورت 60 فریم، کار سازندگان بازی تحسین برانگیز است. بازی با موتور قدرتمند
Ego 3.0 ساخته شده‌ است. این موتور نسخه جدید همان موتور گرافیکی‌ای است که شماره
سوم و اکثر بازی‌های شرکت کد مسترز با آن توسعه یافته‌ است. پس دور از انتظار نیست که در
درت رالی هم شاهد محیط با جزئیات و با اجزا و آبجکت‌های سه‌بعدی باشیم. دیگر ویژگی‌
منحصر به فرد موتور بازی، بخش مختص به فیزیک آن ‌است که در این شماره هم تا حدود زیادی
پیشرفت کرده‌ است تا از تمام جهات تجربه دلنشینی را به شما ارایه دهد.
جاد‌ه‌های رویایی |Dirt Rally |
در نهایت شرکت کد مسترز با اتخاذ سیاست‌های جدید و عملی‌کردن خواسته طرفداران سری
درت، به نظر می‌رسد با عرضه درت رالی بر روی کنسول‌های نسل هشتم، یک بار دیگر بتواند
این سری را به دوران اوج خودش بازگرداند. تمام ویژگی‌هایی که درت رالی بر اساس آن توسعه‌
یافته‌ است، همان چیزی است که طرفداران این سری از همان شماره اول منتظر آن بودند. پس
اگر شما هم دلتان برای مسابقات رالی و سری درت تنگ شده‌ است، منتظر عرضه بازی در
تاریخ پنجم ماه آوریل بر روی کنسول‌های Xbox One و PS4 باشید.

منبع:بی سی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 156 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:51

 

تاريخ عضويت: Apr 2012

وضعیت تاهل: مجرد

ارسالها: 1,767

سپاس هاي ايشان از ديگران: 3,001

سپاس های دیگران از ایشان : 2,236


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 171 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:51

ویژگی ها و تفاوتهای نسخه های رایگان و تجاری آنتی ویروسهای موبایل و تبلت ترندمیکرو به شرح زیر می باشد .

1- Malware Blocker

این ویژگی فقط در نسخه تجاری و پولی آنتی ویروسهای موبایل و تبلت اندرویدی ترندمیکرو وجود دارد .

با استفاده از این ویژگی آنتی ویروس ترندمیکرو قادر است پیش از نصب برنامه از طریق گوگل پلی ، آن را بررسی و اسکن نموده و در صورتی که هر گونه ویروس و بدافزار در برنامه مشاهده شد جلوی نصب آن را گرفته و به کاربر هشدار میدهد .

2- App Virus Scanner

با استفاده از این ویژگی آنتی ویروس ترندمیکرو هر برنامه و فایلی که بر روی گوشی دانلود و نصب می گردد را بررسی و اسکن میکند .

یکی از ویژگی های App Virus Scanner این است که قادر به شناسایی برنامه هایی می باشد که نصب آنها باعث شود تا کاربر دچار هزینه شده ( Cost Money ) و یا برنامه ها به اطلاعات محساس و محرمانه کاربر دسترسی پیدا کنند ( Steal Information )

این ویژگی در هر 2 نسخه پولی و رایگان آنتی ویروس اندرویدی ترندمیکرو وجود دارد .

3- Unlimited Update :

این ویژگی اجازه میدهد تا آنتی ویروس به صورت نامحدود آپدیت و بروزرسانی شود .

4- Cloud Scanner

استفاده از تکنولوژی شبکه حفاظتی هوشمند ترندمیکرو برای بررسی و اسکن فایلها و حفاظت از کاربر یکی از ویژگی های منحصر بفرد در محصولات آنتی ویروس ترندمیکرو می باشد .
مقایسه نسخه های رایگان و تجاری آنتی ویروس های موبایل ترندمیکرو

آنتی ویروسهای موبایل و تبلت ترندمیکرو در این زمینه از تکنولوژی Mobile App Reputation برای شناسایی ویروسها و بدافزارها و برنامه هایی که حریم خصوصی کاربران را نقض میکنند و افزایش کارکرد باتری موبایل و تبلت استفاده میکند .

5- Malware Cleaner

پاکسازی بدافزارها و دانلود ابزارهای ویژه پاکسازی ویروسها از جمله ویژگی هایی است که فقط در نسخه تجاری و پولی آنتی ویروس اندرویدی ترندمیکرو دیده می شود .

6- Block Malicious Website

شناسایی ویروس های آلوده هم از دیگر ویژگی هایی است که فقط در نسخه پولی آنتی ویروس اپل iOS ترندمیکرو دیده می شود .

آنتی ویروس ترندمیکرو برای شناسایی وب سایتهای آلوده از تکنولوژی و امکانات شبکه حفاظتی هوشمند خود که با نام Smart Protection Network شناخته می شود ، استفاده میکند .

7- Website Scan Extension for Safari

این ویژگی نیز فقط برای کاربرانی که از نسخه پولی و تجاری آنتی ویروسهای ترندمیکرو برای اپل iOS قابل استفاده میکنند ، در دسترس می باشد .

8- Privacy Scanner

اسکن برنامه ها از لحاظ حریم خصوصی و سرقت اطلاعات از جمله ویژگی های مهم آنتی ویروسهای موبایل و تبلت ترندمیکرو می باشد که فقط در نسخه پولی و تجاری وجود دارد .

9- Billing Security

این ویژگی که در هر 2 نسخه تجاری و رایگان آنتی ویروسهای ترندمیکرو وجود دارد ، کاربر را از شر نرم افزارهای جعلی و تقلبی مالی و بانکی خلاص میکند .

10- Parental Control

کنترل و نظارت والدین بر فرزندان هم از آن جمله ویژگی هایی است که فقط در نسخه تجاری آنتی ویروسهای موبایل و تبلت ترندمیکرو وجود دارد .

11- Remote Locate , Remote Stream , Remote Lock , Remote Wipe

این 4 ویژگی که از طریق پنل اینترنتی ترندمیکرو در دسترس می باشد فقط بعد از خرید و فعالسازی لایسنس معتبر در اختیار کاربر قرار میگیرد .

پنل آنتی ویروس های ترندمیکرو با نام ترندسکیور ( TrendSecure ) شناخته می شود .

12- SIM Card Protection

ویژگی حفاظت از سیم کارت هم فقط در نسخه تجاری و پولی آنتی ویروس ترندمیکرو وجود دارد .

13- Backup & Restore

این ویژگی برای هر 2 نسخه رایگان و تجاری آنتی ویروس های موبایل و تبلت ترندمیکرو ارائه شده ولی در نسخه رایگان حداکثر فضای اختصاص داده شده به کاربر 50 مگابایت می باشد .

14- Scan For Facebook

این ویژگی هم در هر 2 نسخه رایگان و تجاری آنتی ویروسهای موبایل ترندمیکرو قابل استفاده می باشد .

15- Privacy Scanner for Facebook & Twitter

اسکن تنظیمات امنیتی شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر

این ویژگی ها فقط برای مشتریان نسخه های تجاری آنتی ویروسهای موبایل ترندمیکرو قابل استفاده می باشد .

16- Share App on Facebook

این ویژگی به کاربر اجازه میدهد تا آنتی ویروس ترندمیکرو را به دیگر دوستان و آشنایان خود در فیس بوک پیشنهاد دهد تا با نصب و استفاده از آن بتوانند امنیت خود را در فضای مجازی تامین کنند .

17- Low Power Location

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 218 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:51

سپاه بالای سر تروریست‌هاست
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه یگان صابرین کلید قفل های سخت است، گفت: حضور مستشاری صابرین در آنسوی مرزها عرصه را برای دشمن تنگ کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسینم، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز پنج شنبه طی سخنانی در یادواره شهیدا یگان ویژه صابرین، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی ایران در پی خواهند داشت. شهدای عزیزی که حضورشان در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی برای دفاع از ارزش ها و باورهای دینی مان است.

وی ادامه داد: ما در وضعیت و منطقه ای قرار داریم که منطقه ای آشوب زده و آشفته است. نزدیک به 60 درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از سوی کشورهای همسایه نمی شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در شمال غرب تا سردشت عناصر تروریستی گروه پ.ک.ک در آنسوی مرزها حضور دارند و سربازان عراقی در این مرزها حضور ندارند و هم مرز ما گروهک های تروریستی مستقر شده اند. از قاسم دشت تا سومار نیز کشور همسایه حاکمیتی ندارد و تروریست ها در آنجا جولان می دهند. از سومار تا شلمچه نیز حضور مقتدری از کشور مقابل مشاهده نمی شود.

سردار پاکپور به مرزهای شرقی کشور نیز اشاره کرد و گفت: از چابهار تا مرزهای پاکستان مامن گروه های تروریستی است و هیچ کنترلی از سوی کشور پاکستان صورت نمی گیرد، در مرزهای افغانستان نیز طالبان و عناصری از داعش وجود دارند و افغانستان حاکمیتی در آنجا ندارد.

وی تصریح کرد: امنیت فعلی در مرزهای جمهوری اسلامی با 8 سال گذشته قابل مقایسه نیست. در سال های 86 تا 88 در عمق خاک خود با گروه های تروریستی می جنگیدیم و با کمین آنها تعدادی از بچه های ما شهید شدند.

وی گفت: زمانی که مسئولیت امنیت کشور در جنوب شرق کشور به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس شد بعد از چند ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح های مختلفی را بررسی کردیم زیرا نا امنی زیادی در آن سال ها در این منطقه وجود داشت ولی هم اکنون شرایط با وضعیت آشفته پیرامون قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب حضور نداشتیم و عدم حضور ما جولانگاه ترویرست ها شده بود، خاطر نشان کرد: ما با توپخانه های دوربرد عقبه های ضد انقلاب و دشمن را می زدیم زیرا ضد انقلاب عمقی از خاک ما را گرفته بود ما در آنجا نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته مورد کمین دشمن قرار می گرفتیم.

سردار پاکپور افزود: از سال 89 بنا به فرمان فرماندهی کل قوا بنا شد که امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند، خون شهدای صابرین باعث استقرار امنیت در آن مناطق شد. در سال 90 عملیات ها در شمال غرب آغاز شد و رزمندگان ما در ارتفاعات 3 هزار متری غرب کشور که از شرایط خاص خود برخوردار است و با خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای ما جاری شد، آن همه از ارتفاعات را فتح کردیم.

وی ادامه داد: بعد از عملیات جاسوسان و به شهادت رسیدن تعدادی از رزمندگان ما و گرفتن ارتفاعات پانه سر، برخی از عناصر تروریستی که فکر نمی کردند رزمندگان ما به آنجا برسند در سنگرهای خود خودکشی کردند و در نهایت در سال 94 ارتفاعات بسیار مهم گلاله و ماهرو را آزاد کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: سپاه در حال حاضر بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمن حضور دارد و اگر خطایی از سوی آنها صورت بگیرد، با خمپاره 60 و تیربار آنها را می زنیم.

سردار پاکپور خاطر نشان کرد: در گذشته زمانی که تروریست ها در شرق کشور به عمق کشور می آمدند و عملیات های خود را انجام می دادند امروز دیگر چنین اقداماتی را نمی توانند انجام دهند و از آن سوی مرزها آن را زمین گیر کرده ایم و دشمن در آن سوی مرزها با ما درگیر شده است. در این عملیات ها همه یگان های نیروی زمینی نقش مهمی را ایفا کردند اما یگان صابرین نقش ویژه ای داشت و امسال وقتی قصد داشتیم در گلاله و ماهور عملیات کنیم، سخت ترین ارتفاعات به صابرین واگذار شد که ظرف دو ماه دژی مستحکم در آنجا ایجاد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور مستشاری یگان های صابرین در سوریه اشاره کرد و گفت: وقتی که هجمه ها از مرزهای کشور به باورهای ما آغاز شد، یگان صابرین و دیگر یگان های نیروی زمینی به منطقه اعزام شدند تا تعدی به حرم حضرت زینب(س) و همینطور حرم اهل بیت(ع) در کشور عراق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه ما در عراق شهید اهدا کرده ایم، گفت: شهدای ما به هزاران کیلومتر در خارج از مرزها رفتند تا با دشمنان اهل بیت(ع) مقابله کنند آنها رفتند و شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با دشمن در آن سوی مرزها درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آنها مقابله می کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: حضور مستشاری یگان های نیروی زمینی سپاه در آن سوی مرزها عرصه را بر دشمن تنگ کرده و میدان وسیعی را از آنها گرفته است؛ زیرا اگر میدان وسیعی به آنها بدهیم آنها قطعا به مرزهای ما حمله می کنند و این حضور در آنجا به این دلیل است که دشمن را در همانجا نابود کنیم و اجازه ندهیم آنها به مرزهای اعتقادی ما نزدیک شوند.

سپاه بالای سر تروریست‌هاست

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 203 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:33

فانتزی |خیال پرداری کن | /ترشحات ذهن پری
درود

اینجا دست نوشته های فانتزی ـمون رو قرار میدیدم

مهمترین اصل در این نوع نوشته ها دارا بودن عناصر خیالی در فضایی خود-منسجم است، فضایی
که منطق و قوانین خاص خود را دارد که متفاوت با منطق عادی است و داستان آن قوانین را
نمی‌شکند. در این ساختار هر مکانی برای عناصر خیال‌پردازی ممکن است: شاید این مکان مخفی
باشد یا در جهان ظاهراً واقعی ما رخنه کرده باشد یا شاید کاملاً در دنیایی خیالی رخ بدهد. در هر
اثری عناصر نه فقط باید از قوانین پیروی کنند بلکه به دلیل انسجام طرح و داستان باید شامل
محدودیت‌ هایی باشد تا به قهرمانان و تبهکاران داستان اجازه بدهد با هم بجنگند. عناصر
جادویی باید بی قید و بند استفاده نشوند وگرنه ساختار داستان از بین می‌رود.

ب آینه نگاه کردم صورتم خونی بود ولی خبری از زخم نبود خون تمام صورتم را فرا گرفته
بودخونی مرئی و زخمهایی نامرئی چشمهایم می سوخت و دهانم خشک شده بود و
همچنان این خون بود ک از صورت من ب زمین میچکید و بر کف خانه بوسه میزد
خون بر کاشی بی اثر بود گویی فقط بر چهره می نشست صورتم را شستم هر چ بیشتر
می شستم خون بیشتر میشد . بغضم گرفته بود با همان چهره ب خیابان رفتم نگاه مردم عادی
بود انگار فقد من بودم ک آن خون لعنتی رو میدیدم ب خونه برگشتم و هراسان ب آینه نگاه
کردم ناخودگاه اشک هایم جاری شد اشک و خون چ معجون مشمئز کننده ایی...

سالها از آن رخ ب رخ شدن من و تصویر خونین می گذشت و تصویر من همچنانخونین بود.
بارها شدت می گرفت و چشمانم را پر می کرد ولی باز هم بند نمی آمد. لعنت براین خون
لعنتی! روزگاری بود ک با صورت خونین ب ملاقات همه می رفتم، من خونین بودم و
دیگران نیز هم. خون ب من خودنمایی می کرد، مرا از جنس خود می دید، او هم مرا می دید و
من نیز او را.دیگر خسته شده بودم کاغذی برداشتم تا آخرین کلمات زندگیم را بنویسم ، عجیب
بود خون بر کاغذ اثر داشت خونی ک بر هیچ چیز تأثیر نمی گذاشت حال صفحات را خونین کرده بود.

کتاب مقدس را بر داشتم بی هدف ورق میزدم و خون یکی پس از دیگری تمام صفحات را تر
میکرد اما عجیب تر اینکه هر چ جلوتر میرفتم صفحات کمتر خونین می گشتند، ب جایی رسیدم
ک دیگر خونی در بدن نمانده بود، دیگر دهانم خشک نبود، چشم هایم نمی سوخت و همه چیز
خوب شده بود. همه چیز عالی شده بود، مدتی بود ک با جهان خارج ارتباط نداشته بودم، ب
خیابان اصلی شهر رفتم و مردم را دیدم و این خون بود ک از صورت های آنان می چکید..

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 193 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:33

پيش فرضپاسخ : یه دهه هفتادی نگران فرداشه، مثل اون باشید!!

این تایپیک که موجوده ...
چرا دوباره زده شده؟!

__________________

Just below my skin I'm screaming...


یه دهه هفتادی نگران فرداشه، مثل اون باشید!!

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 245 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:33

ارتش ملی یمن، شهر المسراخ را آزاد کرد
ارتش ملی یمن، شهر المسراخ را آزاد کرد

ایمن المخلافی، عضو مرکز اطلاع رسانی مقاومت مردمی حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای ارتش یمن و مقاومت مردمی پس از درگیری های شدید با شبه نظامیان حوثی و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور برکنارشده یمن، امروز مرکز شهر المسراخ استان تعز واقع در مرکز یمن را به تصرف خود درآوردند.

وی در مورد تلفات و خسارات طرفین اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

درگیری‌های شدید نیروهای مقاومت مردمی حامی رئیس جمهور یمن و ارتش ملی با شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای طرفدار صالح، حدود 10 ماه است که در استان تعز ادامه دارد. این درگیرها تلفات زیاد جانی و خسارات مادی از هر دو طرف به دنبال داشته است.

ارتش ملی یمن، شهر المسراخ را آزاد کرد

__________________
تو با خودت هم دشمنی ...

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 177 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:29

دانلود بازی کلش آف کویینز Clash of Queens V1.5.2 آندروید ورزن 1.5.2
بازی استراتژی آنلاین کلش آف کویینز Clash of Queens V1.5.2 آندروید

انتشار برای اولین بار در ایران توسط سایت بازی آندروید

آپدیت:۹۴/۱۱/۳۰

بازی جدید و فوق العاده Clash of Queens از جمله بازی های استراتژیک بود که توسط استودیو بازی سازی Elex Wireless برای سیستم عامل های آندروید عرضه گردیده است.امروز برای اولین بار در ایران این بازی آنلاین را برای دانلود شما عزیزان قرار داده ایم.داستان بازی اینطوری است که تمام پادشاهان مرده اند و تنها ملکه ها مانده اند و اینک جنگ ملکه ها فرا رسیده است.ملکه ها که قبلا نفر دوم بعد از پادشاه محسوب میشدند بعد از مرگ امپراطور بر تخت سلطنت نشسته اند.این بازی نسبت به بازی های قبلی استراتژیک و انلاین اراده شده برتری و جذابیت فوق العاده خاصی دارد که سبب برتری این بازی نسبت به بازی ها قبلی شده است.به برخی از ویژگی های منحصر به فرد این بازی در زیر اشاره میکنیم.دانلود بازی کلش آف کویینز Clash of Queens V1.5.2 آندروید ورزن 1.5.2

ويژگي های بازی Clash of Queens اندروید :

  • گیم پلی فوق العاده ساده و روان و چت با تمامی کاربران در سراسر جهان بدون مشکل اتصال
  • تشکیل یک اتحاد قوی و منسجم برای شکست دشمنان مشترک شما
  • ورود به یک اتحاد قوی و یا ساخت یک اتحاد و دعوت از دیگران برای ملحق شدن به شما و ارائه سیاست های مشترک امپراطوری
  • ساخت یک امپراطوری قوی با ارتقاء دیوار ها،ساختمان ها و سلاح های قوی
  • ساخت ارتشی تهاجمی از انواع نیروها برای مقابله با نیروهای دشمن و غارت منابع دشمنان برای پیشرفت امپراطوری خود
  • با رقابت بیشتر لباس و سلاح و قدرت قهرمان شما افزایش میابد
تغییرات جدید در ورژن ۱٫۵٫۲:
  • اضافه شدن برخی از پرچم ها
  • تغییر UI نیروهای تحت اموزش
  • رفع مشکل بروزرسانی به موقع اطلاعات و چت با دوستانی که از اتحاد خارج شده اند
  • رفع اشکالات جزئی دیگر
توجه:این بازی انلاین بود وبرای اجرا نیاز به اتصال دائمی به اینترنت میباشدوبا اینترنت ایرانسل تست شده و بدون مشکل اجرا میشود.
آخرین اپدیت های این بازی در این صفحه قرار داده خواهد شد(سایت بازی اندروید را فراموش نکنید)

منبع:دانلود بازی کلش آف کویینز Clash of Queens V1.5.2 آندروید

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 209 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:29

گردهمایی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان (گزارش تصویری)
گردهمایی اصلاح طلبان با حضور چهره‌های مطرح این جناح سیاسی در سالن حجاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اصلاح طلبان گردهمایی را با شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی برگزار کردند. در این همایش چهره‌های شناخته شده این جناح سیاسی از جمله آذر منصوری، فائزه هاشمی، شهربانو امانی، الهه کولایی، شکوری راد، موسوی لاری، سید محمود میرلوحی و مجید فراهانی حضور داشتند.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 168 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:29

Powered by: vBulletin® انجمن گفتگو هم میهن
Copyright © 2005-2016 www.HamMihan.com , All Rights Reserved.

© 1394 - تمام حقوق این سایت متعلق به «شبکه اجتماعی هم میهن» است.
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران درج شده است و «شبکه اجتماعی هم میهن» هیچ مسئولیتی نسبت به آن ها ندارد.(قوانین انجمن)

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 163 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:25

ماهنامه رمز عبور مصاحبه ای با مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که در ادامه می خوانید. آقای بذرپاش، اگرچه شما را بیشتر به عنوان یک نماینده فعال در حوزه سیاسی می شناسند اما بیشترین تجارب مدیریتی شما در حوزه های اقتصادی بوده است. به همین دلیل می خواهم با شما مقداری درباره مبانی اقتصادی دولت و همینطور برخی جهت گیری های آنها گفتگو کنم. درباره مدل اقتصادی دولت یازدهم دیدگاه هایی وجود دارد. برخی می گویند دولت روحانی پیرو مکتب کنزی ها است برخی هم معتقدند از مکتب آدام اسمیت پیروی می کند. شما درباره این موضوع چطور فکر می کنید.
بسم الله الرحمن الرحیم.
ببینید خود آقای روحانی در کتاب “امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران” نوشته است که “کینزی ها” الگوی مطلوب توسعه در ایران هستند. ولی به نظرم نباید آن کتاب که البته به سرعت از بازار جمع آوری شد را چندان جدی گرفت. آن واقعیتی که درباره دیدگاه های اقتصادی غالب در دولت یازدهم وجود دارد؛ تفکر “لیبرالی” در حوزه مدیریت اقتصادی است. حالا این تفکر چه پیرو مکتب آدام اسمیت باشد؛ چه به کینزی ها و نئوکینزی ها معتقد باشد؛ یک مقوله دیگر است. من اوایل فکرمیکردم دولت یازدهم معتقد به اقتصاد نئوکلاسیک خواهد بود. یعنی تئوری اقتصادی حاکم در دولت یازدهم از آنِ نئوکلاسیک‌ها میشود که بین نهادگراها و طرفداران مکتب اتریش در رفت و برگشت هستند. یعنی به ‌دنبال اقتصاد آزاد یا اقتصاد بازار هستند؛ اینها طرفدار کاهش مداخله دولت، مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی هستند.
البته به مرور رفتار اقتصادی دولت نشان داد شاید نتوان با قطعیت گفت که آنها پیرو نئوکلاسیک ها هستند.بخصوص بی اعتنایی دولت به اقتصاد مقاومتی نشان داده است دولت در حوزه مقاوم سازی اقتصادی، قائل به نظریه های نئوکلاسیک نیست! یعنی خود اقتصاد نئوکلاسیک بویژه در حوزه سیستم بانکی قواعد محکمی برای مقاوم سازی دارند! اما بی اعتنایی دولت به این مولفه ها در شرایط تحریم، نشان داد دولتکه معتقد به اقتصاد لیبرالیستی است؛ در مکتب نئوکلاسیک ها می لنگد! با این حال اما اعتقاد دولت به لیبرالیسم اقتصادی واقعیتی نیست که بتوان آن را پنهان کرد. میل دولت به اقتصاد سرمایه داری از طریق واگذاری هزینه ها به بخش خصوصی، در رفتارهای مکرر دولت نمودار شده است. دولت معتقد به انباشت سرمایه در بخش های غیر دولتی است. این اعتقاد زیربنایی دولت است. چندی قبل نیز آقای سریع القلم که بسیاری معتقدند سیستم عامل ذهنی رئیس جمهور محصول برنامه ریزی او است؛ اذعان کرد که دولت نباید مسئول هزینه های مردم باشد! این حرف، اساس و پایه جهت گیری های اقتصادی در دولت یازدهم را نشان می دهد.

یعنی دولت معتقد به نسخه نئوکلاسیک ها نیست؟
ببینید نمی شود دولت آقای روحانی را بر اساس یک مکتب اقتصادی فهمید! چون رفتار اقتصادی دولت تابع مدل های مختلفی است. یعنی نه می شود مثل برخی دوستان گفت دست نامرئی آدام اسمیت دولت را به پیش می برد و نه مثل عده ای دیگر از منتقدین با قطعیت گفت مدل مطلوب آقای روحانی، مکتب کنزی ها است. دولت یکمدل رفتاری واحد و ثابت ندارد. تنها چیزی که می توان با قطعیت گفت این است که دولت معتقد به لیبرالیسم اقتصادی است و این واقعیات از برنامه ها یا بهتر بگویم بسته های اقتصادی دولت مشخص است. به نظر من باید جهت گیری های دولت در حوزه اقتصاد بررسی شود . دولت تاکنون چه برنامه هایی در حوزه های مهم اقتصادی اجرا کرده است؟ همان برنامه ها را که مرور کنیم مشخص می شود دولت یازدهم یک مبنای لیبرالیستی برای جهت گیری های اقتصادی خود دارد. البته باز هم باید تاکدی کنمکه دولت در پیگیری همین نسخه هم منسجم و نظام مند حرکت نمی کند. دولت در حال پیاده کردن تمامی خطوط اقتصاد نئوکلاسیک لیبرال در کشور است اما تمایلی برای احیای سازمان مدیریت ندارد! این برای شما عجیب نیست؟ بر همین اساس من می گویم به جای اینکه دنبال مدل و مکتب اقتصادی دولت بگردید؛ بایییم درباره جهت گیری های اقتصادی دولت بحث کنیم. می دانید چرا؟ چون واقعیت های مربوط به اقتصاد و فضای کسب وکار در ایران به گونه ای است که در خیلی موارد نمی توان سفارشات اقتصادی مبتنی بر اقتصاد لیبرال را به طور کامل انجام داد. مثلا در حوزه wto . خب دولت آقای روحانی پس از دولت اصلاحات، به شدت دنبال بهره بردن از مزایای عضویت در wto است! اما آیا دولت با عضویت در wto می خواهد سیاست تعطیلی تولید را اجرا کند؟ مثلا دولت برای خودروسازی چه برنامه ای دارد؟ آیا دولت در حوزه خودروسازی، قائل به رقابت آزادانه خودروسازان داخلی و خارجی خواهد شد؟ آیا دولت از درآمدهای ناشی از تعرفه های گمرکی انصراف می دهد؟ در این صورت آیا دولتی که معتقد به اقتصاد نئوکلاسیک است؛ می تواند از بخش عظیمی از منابع درآمدی خود به سود مردم چشم پوشی کند؟ قطعا اینطور نیست. بنابراین به جای مکاتب اقتصادی، بهتر است درباره تبعات تصمیمات اقتصادی دولت صحبت کنیم.

مثلا نرخ سود بانکی!
آزادسازی نرخ بهره، اصلاح سیاست‌های پولی،کنترل بازار با نرخ بهره، نرخ ارز، خصوصی‌سازی و … به نظر من اینها هزینه های هنگفتی بر گرده اقتصاد کشور خواهد گذاشت و به غیر از تنافر با مبانی اقتصاد مقاومتی، آسیب های جدی به مردم وارد می کند. البته همزمان باید درباره آسیب ها و هزینه ها هم بحث کرد. افزایش هزینه های جاری دولت، کاهش قیمت نفت، افزایش درآمدهای مالیاتی با فشار روی بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌های تعدیل اقتصادی و حذف یارانه ها از جمله مهمترین چالش های پیش روی دولت هستند.

می خواهید از خصوصی سازی شروع کنیم؟
بله اما اجازه بدهید قبل از آن درباره مبنا و ریشه انتقادها به رفتار اقتصادی دولت توضیح داده شود. ببینید مخالفت با جهت گیری های اقتصادی دولت در چند حوزه قابل تعریف است. اولین مورد، مربوط به وضعیت کشور است! شرایط اقتصادی کشور و جهت گیری های اقتصادی دولت انطباق ندارند. کشوری که در سطوح عالی تصمیم گیری معتقد به مقاوم سازی اقتصاد است؛ می خواهد چه با برجام و چه بدون برجام، آسیب پذیری خود از جانب اقتصاد را درمان کند. برخی شاید ابتدا تصور می کردند اقتصاد مقاومتی، نسخه جایگزین نظام برای شرایط شکست مذاکرات هسته ای است. در حالیکه اینطور نیست. اقتصاد مقاومتی بر اساس یک دورنما ارائه شده است. هدفش هم مقاوم سازی سیستم ونهادهای فرسوده اقتصادی در مقابل هرگونه اقدام بیرونی! البته اقتصاد مقاومتی مدلی است که از همان ابتدای پیروزی انقلاب باید در دستور کار قرار می گرفت. یک کشور انقلابی آن هم با مختصات وهندسه اعتقادی انقلاب اسلامی سال 1357، در حوزه اقتصادی نیازمند یک الگوی بومی اقتصاد است. خلاء این الگوی بومی و این اقتصاد انقلابی در نظام اقتصادی ایران، باعث تحمیل آسیب هایی شد که طی چند سال اخیر بر کشورتحمیل گردید. حالا به هر شکل نظام دنبال از بین بردن این نقیصه و این خلاء هست. توافق هسته ای باعث رفع این معظل نمی شود چرا که برجام در بهترین حالت – که رخ نخواهد داد- کشور را به شرایط سال 1389 خواهد برد. آیا وضعیت اقتصادی در سال 1389 مساعد بود؟ آن موقع هم ما در مقابل حمله اقتصادی، سپر معیشتی نداشتیم. بنابراین مقاوم سازی اقتصاد یا همان اقتصاد مقاومتی، مبتنی بر یک الگوی درون زا است که با تکیه بر توان مردمی بتواند یک تعامل خوب با دنیای پیرامونی ایجاد کرده و سپر محکمی در مقابل تهدیدات احتمالی مجدد باشد. اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ترمیمی است که می خواهد با بازتعریف نیازهای جامعه اسلامی در حوزه اقتصادی، هم در سخت افزار و هم در نرم افزار طرح جدیدی دراندازد. حالا رفتار دولت با آنچه نظام به دنبال آن است؛ منطبق نیست. تاکید بسیار زیاد بر سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مهم بخصوص حوزه انرژی، یک جهت گیری خلاف مقاوم سازی و بومی سازی یک مدل اقتصادی است. همین قرارداد های ipc یک مورد فاجعه بار برای وضعیت تعاملات با بیرون است! یعنی همین قرارداد های محرمانه ipc به اندازه کافی می تواند کمر استقلال اقتصادی یک ملت را بشکند! بنابراین یک موضوع، عدم انطباق جهت گیری های دولت بر موضوع اقتصاد مقاومتی است.
موضوع دوم به خاطر واقعیات اقتصادی کشور است. مثل همان مثال تعرفه های گمرکی! وضعیت درآمدها و هزینه های دولت به گونه ای است که جهت گیری های دولت منسجم نیست. یعنی دولت در یک حوزه، مثلا در حوزه هزینه ها، بر اساس یک تئوری اقتصادی حرکت میکند؛ اما در یک حوزه دیگر برای دفاع از درآمدهای خود، ناچار به پیروی از یک تئوری دیگر است. من در ابتدای دولت یازدهم زمانیکه آقای روحانی برای رای اعتماد به کلیت کابینه به مجلس آمده بود؛ تاکید کردم که چینش مدیران اقتصادی دولت به گونه ای است که همانند جزایر جداگانه هستند! شاید یکی از دلایل عدم انسجام و هماهنگی دولت همین باشد یعنی افرادی به تفکرات اقتصادی مختلف، سکان اقتصادی دولت را در دست گرفته اند. اگردولت تعادل اقتصادی ندارد؛ به خاطر همین موضوع است. که نمونه بارز آن در نامه وزیر اقتصاد وچند وزیر دیگر به رئیس جمهور علنی شد.
اما موضوع دیگری که مبنای انتقادات نسبت به رفتار اقتصادی دولت است؛ تزاحم و اصطکاکی است که این رفتارهای با مبانی اعتقادی ما دارد. و مهمترین آن، موضوع عدالت است. مگر می شود در یک نظام اسلامی، آن هم یک نظام شیعی، عدالت را به عنوان هدف بزرگ تشکیل حکومت نادیده گرفت؟ درحالی که ما در متون و مواریث دینی تا این اندازه توجه به عدالت را شاهد هستیم و در تعریف آن هم تقریبا محل اختلافی وجود ندارد؛ من نمی دانم چطور عده ای به آسانی از این ماجرا عبور می کنند! «لقد ارسلنا رسلنا بالبینات، و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان، لیقوم الناس بالقسط». این کلام خداوند متعال است. ما وقتی پای درس بزرگان دین می نشینیم در ادامه این ایه شریفه به ما توصیه میکنند که «اعدلوا! هو أقرب للتقوی». یعنی فلسفه آفرینش مگر چیزی جز این مسیر مشخص است. وقتی حکومت اسلامی تشکیل می شود؛ هدف بزرگ، اجرا و توزیع عدالت است. وگرنه بدون پذیرش عدالت، و تلاش برای اجرای آن، حکومت اسلامی و نظام اسلامی ناقص است. متاسفانه بخش مهمی از عملکرد دولت یازدهم، خلاف مقوله عدالت و عدالت اجتماعی است. تمسک دولت به مبانی اقتصاد لیبرال، خود به خود منجر به ذبح شدن عدالت می شود. اقتصاد سرمایه داری تاب مبانی اقتصاد اسلامی مبتنی بر عدالت را ندارد.

یعنی همان اقتصادی که بنای آن بعد از دفاع مقدس گذاشته شد
بله! اقتصادی که می گوید مردم شوش و مولوی باید پای توسعه بیشتر نیاوران و الهیه ذبح شود؛ کجا مبتنی بر مبانی اقتصاد اسلامی است؟! اقتصاد لیبرال (بخصوص در مکتب هایک) صراحتا می گوید عدالت اجتماعی نافی آزادی است. و معتقد است حکومت حق ندارد نسبت به نابرابری های موجود در جامعه اقدام کند جراکه این ورود منجر به سلب آزادی ثروتمندان چه در حوزه های ثروت اندوزی و چه در سایر حوزه ها می شود. بر اساس این اقتصاد، نابرابری توزیع امکانات در محله هایی مانند نازی آباد و خانی آباد با محله هایی مانند کامرانیه و زعفرانیه باید حفظ شود چراکه اگر قرار باشد یک نظام برای کم کردن فاصله میان این نقاط اقدام کند؛ مسیر توسعه را مختل کرده است!
خب اینکه اصلا برای ما قابل قبول نیست! عدالت اجتماعی در اسلام یعنی اعطای حق به هر ذی حق! و پیش فرض این تعریف نیز “برابری” همه انسان ها است.
حالا من نمی خواهم وارد مسائل عقیدتی شوم ولی ما معتقدیم روند پیشرفت در یک جامعه زمانی منجر به تعالی خواهد شد که از مسیر عدالت اجتماعی گذشته باشد. هدف جامعه اسلامی مگر غیر از این است؟
ولی ناگهان در دوره ای دولتی در نظام اسلامی بر سر کار می آید تا امورات مردمی که 8 سال از کشور دفاع کرده اند را به سامان کند. اما نتیجه این می شود که این دولت متکی به اقتصاد نئولیبرالی شد و در پایان آن تورم به 50 درصد رسید! عمق فاجعه درباره این تورم 50 درصدی این است که ضریب جینی در آن زمان یعنی در سال 74 به 0.4074 رسیده بود. یعنی به رقم ضریب جینی در دوران جنگ که 0.4092 بود نزدیک شد! جنگ 6 سال بود که تمام شده بود اما با در پیش گرفتن اقتصاد لیبرالی، فاصله طبقاتی در جامعه تغییر نکرد! 0.4074 بالاترین رقم ضریب جینی پس از دوران جنگ بوده است. یعنی در آن زمان در حالیکه به دلیل سیاست های نئولیبرالی دولت آقای هاشمی فاصله طبقاتی به بالاترین سطحممکن خود رسیده بود؛ تورم 50 درصدی هم به مردم تحمیل شد! حالا شما تصور کنید چه بر سر مردم طبقات ضعیف آمد! تصور کنید قدرت خرید مستضعفین، یعنی ولی نعمتان انقلاب در سال 74 چگونه بود! بلایی که دوران 8 ساله پس از دفاع مقدس بر سر کشور آورد؛ کمتر از خسارات جنگ عراق علیه ایران نبود. تکنوکرات های آقای هاشمی خشت اول اقتصاد کشور را بر مبنای تئوری های لیبرالیستی بنا کردند. مهاجرت های بی رویه به شهرها نتیجه بی توجهی به همه ظرفیت ها و مبنا قرار گرفتن همین سیاست های سرمایه داری بود! یادآوری سونامی بیکاری در پایان آن دوران هنوز هم خاطره مردم را آزرده می کند! سیاست تعدیل اقتصادی کمر تولید را شکست. واردات 30 میلیارد دلاری از خارج از کشور نشان دهندهاوج بی اعتمادی دولت به ظرفیت های درونی بود! تاسف انگیز تر این است که کل درآمد دولت در آن زمان یعنی در سال 1370،حدود 15 میلیارد دلار بود. اما دولت پس از جنگ با استقراض های چند ده میلیاردی از بانک های جهانی، 30 میلیارد دلار اجناس خارجی وارد کشور کرد! فرهنگ منحوس مصرف گرایی از همان زمان نهادینه شد! درحالیکه بسیاری از نقاط کشور حتی از داشتن آب آشامیدنی محروم بودند؛ 30 میلیارد دلار اجناس خارجی در ایران انبار شد و سپس با افتتاح فروشگاه های شهروند در سال 1372، این اجناس در معرض دید عموم قرار گرفت! خب بدیهی است نتیجه تمرکز گرایی، آفت نابخشودنی سرزمین های سوخته و حرکت سیل جمعیت به سمت شهرهای بزرگ خواهد بود.
الآن متاسفانه همین رفتار را هم در دولت یازدهم شاهدیم. یعنی هدف یکی است اما مدل ها شاید مقداری فرق کند. بر این اساس چطور می توانیم رفتار دولت محترم بخصوص در همین حوزه خصوصی سازی را ببینیم و نسبت به ان اعتراض نکنیم؟
آقای بذرپاش! در همین حوزه عدالت اجتماعی کدام تصمیمات دولت آقای روحانی قابل تقد است؟ یا بهتر بگویم شما به عنوان کسی که عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هستید و از نزدیک در جریان برنامه های اقتصادی دولت قرار دارید؛ بیشتر کدام تصمیمات دولت را از نظرگاه عدالت اجتماعی نقد می کنید؟
درباره نرخ بهره بانکی انتقادات بسیار زیادی وارد است که البته مختص این دولت هم نیست و این بلیه ای است که در همه دولت ها مردم را گرفتار کرده است. اما شما پرسیدید کدام اقدامات دولت محترم آقای روحانی به خاطر عدم انطباق با عدالت اجتماعی قابل نقد هستند؛ من به نظرم بیشتر از آنچه دولت انجام داده، کارهای نکرده دولت در تناقض با مقوله عدالت اجتماعی است. مثلا بلایی که دولت مستقر بر سر مسکن مهر آورد؛ از آن جمله اقداماتی است که تصویر دولت نزد افکار عمومی را مخدوش کرد. البته نی زالبته در 2 حوزه قابل بررسی است. اول، دلیل مخالفت دولت آقای روحانی با تکمیل طرح مسکن مهر است. برخلاف وعده های انتخاباتی، دولت با تکنیل این طرح مخالفت کرد و در کنار اینکه شاید قریب به یک میلیون نفر را بیکار کرد؛ امنیت روانی چند میلیون نفر نیز به خطر افتاد! متقاضیان مسکن مهر قطعا از طبقات مرفه جامعه نیستند یعنی مختصات اقتصادی آنها مشخص است.نکته دوم، نحوه رفتار دولت با این موضوع است. وقتی وزیر راه یعنی وزیر مربوطه می گوید طرح مسکن مهر طرح مزخرفی است؛ آیا آنها می دانند در جامعه بخصوص در میان متقاضیان این طرح و آنهاییکه اکنون ساکن این طرح هستند؛ این اظهارنظر آنها چگونه فهم می شود؟ البته این ادبیات نادرست در موضوع یارانه ها هم مورد استفاده قرار گرفت. آنجایی که گفته شد شب پرداخت یارانه، شب عزای دولت است! در این ماجرای یارانه تراکمی از سوء مدیریت وجود دارد.

آقای بذرپاش به موضوع یارانه ها اشاره کردید. این عملکرد دولت آقای روحانی در ماجرای هدفمندی یارانه ها هم در ادامه همان نقد تئوری های اقتصادی دولت یازدهم قرار می گیرد. درست است؟
بله کاملا. اساسا اینها قائل به پرداخت یارانه نقدی نیستند. البته شاید کسی بگوید اینها به دنبال تقویت تولید هستند! اما در 2 سال گذشته دیدیم که دولت سهم تولید از محل آزادسازی قیمت ها را نداده است! یعنی هم با یارانه نقدی مخالفند و هم سهم تولید را نمی دهند! خب این هم یک رفتار نادرست و مغایر عدالت است. یارانه نقدی سهم همه مردم است. هرچند تا تکمیل شده هدفمندی یارانه های راه درازی داریم اما همین گام نخست نیز منشاء دستاوردهایی شده است. توزیع سهام هر شخص از محل آزادسازی قیمت ها یک مدل اقتصادی کاملا اسلامی است. با این حال رفتار دولت آقای روحانی در این ماجرا رفتار عالمانه ای نداشت. رفتار دولت در ماجرای یارانه نقدی به گونه ای بود که مردم به این نتیجه رسیدند که دولت به دنبال بهانه سازی به خاطر حذف یارانه نقدی است. حذف برخی دهک ها نیز به این ماجرا دامن زد به گونه ای که اکنون دولت یازدهم، به دولت قطع یارانه ها معروف شده است. شما ببینید؛ در اثر سیاست های اشتباه دولت و بخصوص وزیر نفت؛ بهای هر بشکه نفت ایران در بازارهای جهانی به 27 دلار رسید. دولت حتی از همین کاهش قیمت نفت نیز بهره خود را برد و به گونه ای رفتار کرده که تمایل او برای قطع یارانه ها علنی شده است. به هر حال ما معتقدیم یارانه، حق عمومی است و باید به صاحب آن داده شود. البته این مبلغ ناچیزی که الآن به مردم داده می شود؛ یک رقم کوچک و غیر واقعی است. این مبلغ بر اساس میزان آزادسازی قیمت ها در سال 1389 انتخاب شده است. اکنون 5 سال از آن زمان گذشته و دولت حداقل چند برابر این عدد، از محل آزادسازی مجدد قیمت ها سود به جیب زده است. یعنی در واقع آنجه دارد اتفاق می افتد؛ آزادسازی قیمت ها منهای یارانه است. دولت در حال افزایش قیمت ها است بدون آنکه یارانه مردم را به آنها تحویل بدهد. شما روی این کار چه اسمی می گذارید؟ رقم فعلی یارانه نقدی به هیچ عنوانکارشناسی نیست. با توجه به آزادسازی قیمت ها، حداقل چند برابر یارانه فعلی باید هر ماه به حساب مردم ریخته شود تا توان خرید آنها متعادل گردد. ببینید. دولت طی 3 سال اخیر چند مرحه اقدام به آزادسازی قیمت ها کرد. از محل این آزادسازی، حتی یک ریال به یارانه مردم اضافه نکرد. در حالیکه بر اسسا عدالت اجتماعی توصیف شده در مبانی فقه اسلامی، این حق مردم بود! از سوی دیگر دولت سهم تولید را نیز نداد. اکنون سوال کلیدی این است دولت این درآمدهای هنگفت را در چه محلی هزینه کرده است؟ خب اینها بی عدالتی است. و به نظرم نمی توان در مقابل آن سکوت کرد.

یعنی وضعیت مورد انتظار پس از پرداخت یارانه نقدی، الان تغییر کرده است؟
بله! اصلا قابل مقایسه نیست. یکی از اهداف پرداخت نقدی یارانه، افزایش قدرت خرید طبقات مستضعف بوده و آمار نشان می دهد با توجه به ازادسازی اولیه قیمت ها، این هدف محقق شد. یک سال بعد از پرداخت نقدی یارانه ها و در شرایطی که روند آزاد سازی قیمت ها یکی دونوبت صورت گرفته بود؛ ضریب جینی به پایین ترین حد خود پس از جنگ رسید. در سال 1390 یعنی یک سال بعد از پرداخت یارانه نقدی ضریب جینی به 0.3752 کاهش یافت. خب به عنوان نمونه در آن زمان بنزین با قیمت هر لیتر 100 تومان به صورت سهمیه ای فروخته می شد و بنزین آزاد نیز هر لیتر 300 الی 400 تومان عرضه می شد. آن زمان مبلغ 45 هزار تومان به هر ایرانی داده می شد. الآن شرایط را مقایسه کنید.بدون در نظر گرفتن سایر آزادسازی ها، در همین مورد بنزینف الآن بنزین سهمیه ای حذف و بنزین آزاد با قیمت 1000 تومان به مردم فروخته می شود و این در شرایطی است که هنوز همان یارانه 45 هزار تومانی به مردم داده می شود! و تاسف انگیز تر این است که دولت علیرغم این آزادسازی ها، نه تنها یارانه مردم را اضافه نکرده، بلکه سهمیه بخش تولید را هم نداده است! خب شما اسم این رفتار دولت را چه می گذارید؟
شما چه اسمی روی این کار می گذارید؟
من معتقدم ظلم است! بی عدالتی است. اصلا فراتر از اینها است! ببینید به نظر من در چند سال اخیر سیاست مورد نظر دولت آقای روحانی یعنی حذف یارانه ها، به صورت کامل محقق شده است! یعنی الآن دیگر یارانه ای به مردم داده نمی شود. فلسفه هدفمندی یارانه ها از بین رفته است! می دانید چرا؟ به خاطر اینکه دولت همچنان به روند آزادسازی قیمت ها بر اساس طرح هدفمندی یارانه ها ادامه می دهد اما بخش دوم آن که دادن بخشی از این درآمد به مردم و تولیدکنندگان است را اجرا نمی کند! خب این کجایش هدفمندی است! البته این مهندسی برای حذف یارانه نقدی مردم، هدفمند بوده است! به نظر من در موضوع هدفمندی، مردم ما پول های هنگفتی از دولت طلب دارند. دولت 3 سال است یارانه مردم را نمی دهد! این 45 هزار تومان رقم محاسبه شده برای سال 89 و بنزین 100 تومانی است. الآن بنزین 1000 تومان شده است. خودتان حساب کنید مردم چه حجم پولی از دولت طلب دارند. تازه حذف بخشی از یارانه بگیران را هم که در این ماجرا لحاظ کنید، به نظرم یک رقم بسیار بزرگی از پول ملت و حق ملت ایران برده شده است!
البته پرداخت یارانه نقدی، یکی از راهکارهای هدفمندی یارانه ها بوده است. شاید دولت به جای پرداخت یارانه نقدی می خواهد این یارانه را به شکل دیگری برای مردم هزینه کند.
به چه شکلی؟ 3 سال است سهم مردم و بخش تولید از محل آزادسازی یارانه ها را نمی دهند. دولت با آزادسازی یارانه ها یک مبلغ هنگفت چند ده هزار میلیارد تومانی درآمد داشته است. مجلس هم دست دولت را برای هزینه کرد یارانه ها باز گذاشت. این اقدام مجلس از جهاتی یک تدبیر بود و از جهاتی نیز هزینه هایی داشته است. ولی به هر حال دولت اگر می خواست به شیوه دیگری غیر از پرداخت یارانه نقدی، پروژه هدفمندی یارانه ها را اجرا کند؛ ما از آن با خبر می شدیم. نه خیر! دولت به غیر از یارانه سال 89 که آن هم به بهانه های مختلف یا قطع می شود و یا با تاخیر پرداخت می شود؛ هیچ یارانه دیگری به مردم نداده است. و این خلاف عدالت است. حتی بی عدالتی فعلی، و ظلمی که به طبقات مستضعف می شود از بی عدالتی قبل از آغاز هدفمندی نیز عمیق تر و فراگیر تر است. به خاطر اینکه قبل از آغاز هدفمندی، سیاست آزاد سازی قیمت ها به این شکل نبود. یعنی حامل های انرژی و کالاهای یارانه ای همچنان با یارانه دولتی در اختیار مردم قرار می گرفتند. اما الآن کالاهای یارانه ای از بین رفته اند و این اجناس به قیمت آزاد به مردم فروخته می شوند؛ و متاسفانه یارانه آن به مردم داده نمی شود! این اوج بی عدالتی است. مردم بخصوص مردم مستضعف در مضیقه قرار گرفته اند! هدفمندی یارانه ها که می رفت تا بستری از عدالت را در جامعه ایجاد کند الآن با سیاست های دولت به شلاقی تبدیل شده که بر بدن نحیف مستضعفین وارد می شود.

آقای بذرپاش این درآمد چند ده هزار میلیارد تومانی کجا هزینه می شود؟
خرج دولت و هزینه های اضافی می کنند.
به هر حال قیمت نفت به یک چهارم افت کرده و درآمدهای دولت کم شده است.
این یک توجیه است که متاسفانه از سوی دولت هدایت می شود. باید چند نکته را در نظر داشت. اول اینکه متوسط درآمدهای دولت آقای روحانی از فروش نفت با متوسط فروش نفت در دولت های نهم و دهم برابر و البته بر اساس برخی محاسبات، بیشتر هم هست. از متوسط درآمدهای نفتی در دولت اصلاحات هم به مراتب بیشتر است. این را آمار می گوید. بر اساس آمار، متوسط درآمد دولت اصلاحات از محل فروش نفت 53 دلار بوده است. میانگین درآمد حاصل از محل فروش نفت در دولت های آقای احمدی نژاد 65 دلار است. بر اساس همین آمار میانگین درآمد حاصل از محل فروش نفت در دوت آقای روحانی، یعنی از ابتدای تحویل دولت تا همین اواخر، 70 دلار است! بنابراین هنوز اثرات واقعی کاهش قیمت نفت، در درآمدهای دولت دیده نخواهد شد. و به نظر می رسد دولت بعد از اقای روحانی در سال 96 آسیب های جدی کاهش قیمت نفت را مشاهده خواهد کرد. نکته دوم این است که دولت به دلار نفت می فروشد اما به ریال یارانه می دهد! زمانی که پرداخت یارانه نقدی آغاز شد، هر دلار، 1000 تومان بود! اکنون دولت هر بشکه نفت را در ازای دلار 3500 تومانی می فروشد! اما مبلغ یارانه به قیمت دلار 1000 تومانی است! اینها فرمول های درآمد هنگفتی است که اینها به مردم نمی گویند.
نکته دیگر این است که دولت منابع بلوکه شده نفت 130 دلاری را در اختیار دارد! یعنی درآمدهای حاصل از فروش نفت 130 دلاری که بلوکه شده بود نیز در اختیار آقای روحانی قرار گرفته است! به هر حال اینها صنعت هسته ای کشور را تعطیل کردند تا این پول ها را بدست بیاورند. پس بنابراین اینکه می گویند دولت پولی ندارد و خزانه خالی است؛ اینها واقعیت ندارد. آقای روحانی منابع هنگفتی از سرمایه را در اختیار دارد و به زودی نیز در اختیار خواهد گرفت اما متاسفانه به جای آنکه بدهی چند ساله خود به مردم بخصوص مردم مستضعف را بدهد؛ به جای آنکه یارانه عقب افتاده خود را به مردم بدهد؛ از حذف یارانه 10 میلیون نفر دیگر در سال آینده خبر می دهند! البته همزمان نزیدک به 100 هزار میلیارد تومان ایرباس می خرند!
شما با خرید ایرباس مخالفید؟
نه! اما نه به این حجم و آن هم نه در این شرایط! بله ناوگان هوایی کشور نیاز به نوسازی دارد. متوسط عمر ناوگان هوایی ایران 25 سال است. به همین خاطر ریسک مسافرت هوایی در ایران بالا است. اما دولتی که تا دیروز میگفقت خزانه خالی است و همچنان اصرار می کند که منابع بلوکه شده را پیش پیش خرج کرده، چرا ناگهان 34 میلیارد دلار از فرانسه خرید می کند؟ آن هم نه صنعت که بتواند به رونق تولید داخلی بینجامد، بلکه ایرباس و پژو! کالای مصرفی! خرید 140 هواپیمای ایرباس نو که بر اساس برخی اظهارات، بیشتر در مسافرت های خارجی مورد استفاده قرار می گیرند؛ اولویت اقتصاد ایران است؟ بلافاصله بعد از تعلیق بخشی از تحریم های ایران، دولت نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان ایرباس خرید! البته من نمی خواهم تایید کنم ولی برخی معتقدند این خرید غیر منطقی، یکی از ضمائم نانوشته برجام بوده است. یعنی فرانسه که پلیس بد مذاکرات بود؛ شاید با این وعده با توافق همراه شده باشد. اگر اینطور بوده باشد؛ خیلی خوب است که دولت این واقعیت را با مردم در میان بگذارد. شاید مردم دلیل این خرید غیر منطقی را فهمیدند. الآن ما بین مردم هستیم و می بینیم مردم این اقدام دلوت را نپسندیدند. به خصوص اقشار مستضعف، واقعا رفتار اقتصادی دولت را درک نمیکنند.
یعنی بیشترین آسیب این سیاست دولت متوجه اقشار کم درآمد است
بیشتر تصمیمات اقتصادی دولت نه تنها منجر به بهبود معیشت مستضعفین نمی شود بلکه آنها را بیشتر در مضیقه قرار می دهد. بگذارید درباره همین خصوصی سازی که دولت بر اساس نسخه نسخه لایبرال های نئوکلاسیک اجرا می کند؛ صحبت کنیم. من اخیرا در چند گفتگو به صورت مختصر، درباره برنامه دولت برای خصوصی سازی مدراس صحبت کردم. دولت در برنامه ششم توسعه به دنبال آن است تا حدود 90 درصد مدارس دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند! ما در مجلس واگذاری را تا پایان برنامه پنجم ممنوع کردیم. اما دولت در سند برنامه ششم به دنبال اجرای این موضوع است. در دوره اصلاحات نیز می خواستند خصوصی سازی مدارس را با شدت محقق کنند. تاسیس مدارس غیر دولتی نیز در همان دوران شتاب گرفت. هم دولت اصلاحات و هم دولت آقای روحانی بر اساس یک نسخه اقتصادی لیبرال دنبال خصوصی سازی مدارس آن هم در این حجم هستند. این خلاف قانون اساسی است. اصل 30 قانون اساسی می گوید:”دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل‌ تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان‌ گسترش دهد.” حالا عده ای به بهانه اصل 44 که فلسفه آن مشارکت عمومی در اقتصاد است؛ دنبال از بین بردن عدالت آموزشی و جایگزین کردن آموزش پولی هستند! آموزش رایگان تا بالاترین مدارج علمی یکی از استانداردها و مایه فخر نظام جمهوری اسلامی است. در سایه همین عدالت آموزشی است که فرصت شکوفایی همه استعدادها فراهم می شود. یعنی نظام اسلامی شرایط را برای رشد فکری همه اقشار جامعه به صورت یکسان فراهم کرده است! همه در جمهوری اسلامی ایران می توانند به صورت یکسان از امکانات آموزشی استفاده کنند. البته با راه افتادن مدارس پولی، خللی به این بستر عدالت وارد شد اما استحکام آن پاربرجا ماند. و اکنون سیستم آموزشی به گونه ای توزیع شده که نفرات برتر کنکور دانشگاه ها در یک گستره جغرافیایی گسترده قابل قبول توزیع شده اند. این سیستم، یعنی توزیع رایگان امکانات آموزشی در کل کشور، انحصار دانش توسط طبقات خاص را از بین می برد. و دانایی و توانایی را حق همه اقشار از ندار تا دارا می داند. بنابراین خصوصی سازی گسترده مدارس دولتی، در وهله اول عدالت اجتماعی را نقض کرده و به مرور منجر به اشرافیت آموزشی می شود!
چرا اشرافیت؟
به خاطر اینکه انگیزه اصلی از خصوصی سازی مدارس، اقتصادی است. وقتی پول به صورت هنگفت و در حجم گسترده وارد آموزش می شود؛ آموزش ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. و رقابت آموزشی بر مبنای توانایی اقتصادی فراگیر می شود! در این حالت جدای از اینکه مستضعفین خود به خود از این رقابت خارج می مانند؛ و آینده ای مبهم در انتظار فرزندانشان خواهد بود؛ سیستم آموزشی نیز به یک فروشگاه تبدیل می شود! و قطعا از تبعات حتمی آن تفاخر آموزشی و تبدیل سطوح آموزشی به یکی از مظاهر طبقات مرفه خواهد بود. درباره وضعیت مستضعفین، باید این را بگویم که این برنامه خطرناک، مستتضعفین و طبقات ضعیف جامعه از لحاظ اقتصادی را از صحنه تصمیم گیری مدیریتی در آینده خارج می کند. یعنی اگر با انقلاب اسلامی سال 57 مستضعفین وارد چرخه تصمیم گیری شدند و تاکنون نیز این مهم، به صورت نسبی و با کیفیت های مختلف در دوره های زمانی مختلف حفظ شده؛ اما در صورت تحقق این برنامه دولت، به مرور سطوح تصمیم گیری در انحصار چند طبقه خاص قرار می گیرد و قاعدتا تصمیمات نیز به سود همان طبقات خواهد بود.
آقای بذرپاش! این چیزی که شما می گویید طی یک روند و فرآیند ممکن است بوجود بیاید. یعنی می خواهم بگویم ورود پول به سیستم آموزشی، چگونه منجر به آن چیزی می شود که شما نسبت به آن احساس نگرانی می کنید
این نگرانی، تنها نگرانی من نیست.کارشناسان و مدیران ارشد کشور در حوزه آموزش و پرورش هم نسبت به آن نگران هستند. وزرای سابق آموزش و پرورش کشور هم همین را می گویند. با خصوصی سازی گسترده مدارس دولتی، اولین اتفاقی که در حوزه ساختاری رخ می دهد؛ تضعیف وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد تصمیم ساز و مدیر سیستم آموزشی کشور است. در نتیجه این اتفاق، استانداردهای آموزشی کوچک می شوند. یعنی استانداردهای تعلیم و تربیت از بین می روند. عمق فاجعه در حوزه فرهنگ رخ می دهد. با مبنا قرار گرفتن پول، مدیریت سیستم آموزشی در مدارس خصوصی تغییر می کند. و سود و زیان مبنای تصمیمات آموزشی قرار خواهد گرفت. طبعا این اتفاق، باعث ورود افراد و تیپ های متفاوت به حوزه تصمیم گیری آموزشی خواهد شد. در واقع تاسیس مدرسه به یک بیزینس تبدیل می شود. با این اقدام ما شاهد حاکم شدن فضاهای فرهنگی متفاوت در مدارس خواهیم بود! انسجام آموزش از بین می رود و فرهنگ غنی آموزش دچار فروپاشی می شود. بی دلیل نیست که در افکار عمومی مردم ایران، معلمان و اهالی آموزش و پرورش را با عنوان “فرهنگی” خطاب می کنند. این عزیزان که در شرایط بسیار سختی در حال خدمت هستند بزرگترین خدمتشان به جامعه، انتقال مضامین عمیق و مولد در حوزه های مختلف به نسل های آینده است.
پس در حوزه پرورشی هم خلل هایی ایجاد می شود
دقیقا. به همان اندازه کعه ما نگران حوزه آموزش و تبعات خسارت بار آن هستیم، در حوزه پرورش نیز ما دغدغه های زیادی داریم. ما با نسل های جدید سر و کار داریم.نسل هایی که استاندارهای تربیتی خانواده ها را کاملا متفاوت و متغیر کرده است. چگونه خانواده ها می توانند فرزندان خود را به مدارسی بسپارند که شیوه های پرورشی غیر منسجم و نامتعارفی را ترویج می کنند. مدارس خصوصی بر اساس چه استاندارهایی می خواهند یک فرهنگ واحد را در محیط آموزشی حاکم کنند؟ دانش آموزان از طبقات مختلف جامعه، بر اساس کدام مدل مشترک قرار است زندگی آموزشی خود را دنبال کنند؟ این نگرانی ها زمانی جدی تر می شود که به همان موضوع مبنا قرار گرفتن سود و زیان در مدیریت مدارس توجه کنیم. اساسا این تیپ مدیریت ها در حوزه های فرهنگی و تربیتی قابل اتکا نیستند! ما نمی توانیم فرزندانمان را با آسودگی به چینین فضاهایی بسپاریم. از طرف دیگر، به مرور یک اتفاقی می افتد و آن تاسیس مدارس برای طبقات مختلف فرهنگی است. چون مدیریت آموزشی پولی به دنبال بؤاورده کردن نیازهای پرورشی هم خواهد رفت. و این موضوعمنجر به ایجاد شکاف های عمیق آموزشی و تربیتی در جامعه خواهد شد و مدارس ما عامل انشقاق نسلی در جامعه خواهند شد.
شاید در سیستم نظارتی، تدابیری برای این موارد در نظر گرفته شده باشد.
نه اینطور نیست. در پیشنهاد دولت، سیستم نظارتی دارای حفره های زیادی است. شورای عالی انقلاب فرهنگی را به سیستم نظارت راه نداده اند. استانداردهای لازم برای متصدیان مدارس خصوصی در نظر گرفته نشده است. یعنی می شود به راحتی اقدام به تاسیس مدارس خصوصی کرد. تاسیس مدارس بین المللی یکی دیگر از موارد خطرناکی است که در لایحه پیشنهادی دولت برای خصوصی سازی سیستم آموزشی کشور آمده است. یعنی نمایندگان شرکت های خارجی می توانند برای تاسیس مدارس بین المللی وارد ایران شوند!
به نظر شما جامعه فرهنگیان از این موضوع استقبال نمی کنند؟ یعنی اهرم های مالی آنها را نسبت به حمایت از این لایجه ترغیب نمی کند؟
فرهنگیان در صف اول مخالفت با این لایحه هستند. به خاطر اینکه ماهیت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم برای نظام آموزشی تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش است. بدون نظارت و مدیریت آموزش و پرورش، هیچ ضمانتی برای آینده شغلی این عزیزان وجود ندارد. این موضوع درباره معلمان شاعل در مدارس هم صادق است. هیچ ضمانتی برای استخدام و یا استمرار تدریس معلمان در مدارس خصوصی وجود ندارد. چون همانطور که اشاره شد، معیار و ملاک مدیریت در مدارس خصوصی دگرگون می شود. البته نگرانی های دیگری مثل رانت های سیاسی برای واگذاری مدارس دولتی مطرح شده است. این موضوع که امکانات مهم در اختیار دوستان سیاسیون قرار گیرد؛ موضوعی است که مطرح شده و البته در زمان خودش باید به آن پرداخته شود.
خب زمان پرداختن به این موضوع الآن نیست؟
دولت برنامه ششم را به گونه ای تدوین کرد که مجلس آینده درباره آن تصمیم گیری کند! مطلوب دولت این است که موضوع واگذاری حداکثری مدارس دولتی به بخش خصوصی درمجلس آینده مطرح شود. یعنی دولت به دنبال ایجاد یک آرایش سیاسی مطلوب در مجلس آینده است. تا برنامه های خود مثل همین واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را آنجا تصویب کند.
پس این لایحه در این مجلس یعنی مجلس نهم با مشکل مواجه می شد؟
بله کما اینکه شد و نمایندگان با واگذاری مدارس در قالب برنامه پنجم مخالفات کردند. البته برنامه دولت برای قطع یارانه نقدی هم بر اساس طراحی آنها برای مجلس آینده صورت گرفته است. همان مجلسی که قرار است واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را تصویب کند؛ قرار است برنامه دولت برای قطع یارانه نقدی را هم تایید کند! درحالیکه در مجلس فعلی قطعا هیچکدام از این برنامه های دولت به نتیجه نمی رسید.
به نظر شما مجلس آینده به این لوایح رای مثبت می دهد؟
انشاء الله مردم یاری می کنند و مانع تشکیل مجلس قطع یارانه ها می شوند.

و سخن پایانی …
خیلی متشکرم. به شما عوامل نشریه انقلابی رمز عبور خسته نباشید می گویم.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 194 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:25

وای – فای عمومی رایگان رسما به نیویورک رسید
سیستم وای – فای رایگان شهر نیویورک موسوم به لینک ان وای سی، روز گذشته رسما در این شهر راه اندازی شد. این سیستم جایگزین سیستم قدیمی وای – فای پولی می شود که قبلا از طریق گوشی های هوشمند در دسترس بود.
وای – فای عمومی رایگان رسما به نیویورک رسید
به گزارش فارس به نقل از فست کمپانی، بیل دو بلاسیو شهردار شهر نیویورک می گوید کنسرسیومی موسوم به CityBridge مسئول طراحی و راه اندازی این شبکه وای – فای بوده است.
راه اندازی اولیه این شبکه در ماه ژانویه رخ داده بود. در آن زمان چهار هاب وای – فای در برخی خیابان های نیویورک نصب شد تا عموم مردم با گوشی و تبلت بتوانند به اینترنت متصل شوند.
هر هاب LinkNYC ده پا بلندی دارد و از آلومینیوم ساخته شده که به یک شبکه فیبرنوری متصل می شود. این هاب به عنوان روتر بی سیم عمل می کند تا اهالی نیویورک و همین طور بازدیدکنندگان از این شهر بتوانند به رایگان به اینترنت پرسرعت متصل شوند.
در هر هاب LinkNYC یک تبلت آندرویدی هم نصب شده که به عابران پیاده ای که فاقد ابزار اتصال به اینترنت هستند امکان می دهد به خدمات شهری، شماره های ضروری، خدمات نقشه و جهت یابی و ... دسترسی داشته باشند و بتوانند در داخل آمریکا تماس های تلفنی رایگان برقرار کنند.
در این هاب ها دو پرت شارژ یواس بی در نظر گرفته شده تا رهگذران بتوانند وسایل خود را از طریق آنها شارژ کنند. این پرتها یک طرفه طراحی شده اند تا جلوی سواستفاده هکرها و سرقت اطلاعات کاربران گرفته شود. یک دکمه برای تماس سریع با پلیس در شرایط اضطراری هم در نظر گرفته شده است.
دو نمایشگر 55 اینچی اچ دی هم در دو طرف این هاب ها برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته شده تا هزینه ارائه این خدمات تامین گردد. سرعت دانلود از طریق این شبکه اینترنت بی سیم بیش از 100 مگابیت در ثانیه است که باید منتظر ماند و دید با افزایش تعداد کاربران کاهش می یابد یا خیر.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 178 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:25

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر
به گزارش افکارخبر،از سران گروهک تروریستی داعش تا اعضای بوکو حرام، بمب گذاری ها و حملات انتحاری، همه باعث شدند تا زندگی روز به روز برای مردم دنیا سخت تر شود.

در ادامه این گزارش لیستی از اسامی سران گروهک های تروریستی که با عنوان خطرناک ترین مردان دنیا می شناسند را در زیر مشاهده می کنید.

کادی ویلسون

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

خواسته ی کادی ویلسون اهل آمریکا، اینترنت بی حد و مرز و ساخت سلاح های غیرقابل کنترل و تصاحب بازار پول جهانی است و تا کنون موفق شده تا با استفاده از فناوری روز در دسترس سلاحی را طراحی کند که توسط چاپگرهای سه بعدی قابل ساخت است و طرح بدست آمده را در وبسایت خود برای دانلود قرار داد که بیش از 100000بار توسط وزارت امورخارجه آمریکا حذف شد.

با توجه به اقدامات وی دادگاه آمریکا می تواند به 7 سال حبس محکومش کند اما اگه نیروهای اطلاعات و امنیت آمریکا بتوانند اقدامات خرابکارانه ی ویلسون را ثابت کند مدت محدودیت افزایش می یابد.

جلال الدین حقانی

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

جلال الدین حقانی رهبر شبه نظامیان طالبان افغانستان در دسته بندی خطرناک ترین افراد دنیا قرار دارد و با هدف سرنگونی دولت و خارج کردن نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکا مشغول فعالیت هستند. کارشناسان بین المللی معتقدند اگر موفق شوند سود حاصل از فروش خشخاش طالبان را قطع کنند می توانند این گروه را بر سر میز مذاکره بکشانند.

ابوبکر شکائو

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

ابوبکر شکائو رهبر گروهک تروریستی بوکوحرام نیجریه است که با هدف نشر شریعت ساختگی خود در این کشور دست به کشتار گسترده مردم و عملیات های تروریستی فراوانی زده اند. کارشناسان معتقدند با تلاش برای کاهش فقر در این کشور و ایجاد سیستم آموزش و پرورش کارشناسی شده می توانند اقدامات این فرد و گروهک تحت حاکمیتش را متوقف کنند.

علی ابو موخامد خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

علی ابوموخاد رهبر امارت قفقاز در روسیه هم در دسته ی خطرناک ترین مردان دنیا قرار دارد و خواستار تشکیل دولت مستقل اسلامی در منطقه قفقاز شمالی است، وی که عملیات های تروریستی بسیاری در کارنامه خود دارد یکی از وحشناک ترین جنایات وی می توان به استفاده از زنان سیاه پوست آفریقایی برای اجرای عملیات های انتحاری اشاره کرد و کارشناسان تنها راه مهار کردن ابوموخامد را بر عهده پوتین می دانند، وی با اصلاح فرهنگ مردم روسیه در حمایت از حکومت های فاسد منطقه می تواند فعالیت های این گروهک تروریستی را متوقف کند.

اسماعیل ال مایو

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

اسماعیل ال مایو رهبر مواد مخدر مکزیک، جنایتی نیست که در پرونده وی به چشم نخورد، از قاچاق مواد مخدر به آمریکا و اروپا تا پول شویی و آدم ربایی، فعالیت های جنایت کارانه ال مایو وی را در طبقه بندی مردان خطرناک دنیا قرار داده است.

عمر حسن البشیر

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

عمر حسن البشیر که به عنوان یکی از خطرناک ترین مردان دنیا شناخته می شود با بهره گیری از قوی ترین سلاح های موجود قصد دارد تا فعالیت غیرنظامیان جنوب کشور سودان را متوقف کند و تنها راه مهار کردن این اقدامات تصویب قطعنامه خلع سلاح چین و کشورهای آفریقایی است.

مختار ابوزبیر

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

مختار ابوزبیر هم یکی از خطرناک ترین مردان جهان است که رهبری گروهک تروریستی الشباب را بر عهده دارد و با عملیات های تروریستی در سومالی ادعا کرده است قصد تشکیل دولت مستقل با سوء استفاده از نام اسلام دارد، در پی نبردهای خونینی که این گروهک تروریستی انجام داد رئیس جمهور سومالی عنوان کرد تنها راه مقابله با وی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین است که می تواند گروهک تروریستی الشباب را تضعیف کند.

ابوبکر البغدادی

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

ابوبکر البغدادی رهبر شناخته شده ی گروهک تروریستی داعش که با جنایات هولناکش در جهان شناخته شده به عنوان یکی از خطرناکترین مردان دنیا معرفی شده است، وی با جنگ و خونریزی گسترده در عراق و سوریه سعی دارد تا حکومت خیالی خود را راه اندازی کند.
کارشناسان حملات هوایی را یکی از راه های مهار کردن اقدامات جنایتکارانه این گروهک تروریستی دانستند.

ابراهیم عسیری

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

ابراهیم عسیری رئیس بمب گذاران گروهک تروریستی القاعده است، وی در جبهه های مختلف به عنوان مغز متفکر برای هدفگیری هواپیماهای غربی شناخته شده است، وی اکنون در منطقه کوهستانی حفاظت شده در جنوب یمن پنهان شده است و وظیفه آموزش نیروهای القاعده را برعهده دارد.

سان کایلیانگ

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

سان کایلیانگ سوپر هکر و کاپیتان ارتش آزاد خلق چین است، وی که با جنگ سایبری در پی ایجاد اخلال در سیستم های پولی ایالات متحده است چندی پیش به همراه یک گروه پنج نفره متهم به جاسوسی از چند بنگاه ایالات متحده آمریکا شد.

مختار بالمختار

خطرناکترین مردهای جهان را بشناسید+تصاویر

در پایان مختار بالمختار رهبر گروهک تروریستی وابسته به القاعده در مغرب را به عنوان یکی دیگر از خطرناکترین مردان دنیا معرفی می کنیم، وی وظیفه ی جذب نیروهای غربی برای ایجاد کمپین های جنایتکار جدید برای کمک به القاعده را بر عهده دارد، بالمختار همچنین توسط تجارت غیرقانونی توتون و تنباکو بودجه این گروه تروریستی را تءمین می کند و در آخر وی را به عنوان مسئول عملیات تروریستی اخیر برج ایفل می شناسند.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 194 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:18

شمع جمع

 
mmpp99's Avatar
 

تاريخ عضويت: Jan 2016

وضعیت تاهل: مجرد

ارسالها: 72

سپاس هاي ايشان از ديگران: 257

سپاس های دیگران از ایشان : 44


ارسال پیام خصوصی

پيش فرضبیگ بنگ و آفرینش

بیگ بنگ و آفرینش
چگونه ‫#‏بیگ‬ بنگ ، بساط الحاد و ‫#‏ماتریالیست‬ ها را برچید..
پیش از بیگ بنگBigBang، دو نظریه یا ‫#‏دو‬ مکتب درباره خلقت جهان وجود داشت :
یک. مکتب الهی دانان ..که قایل بود جهان نیاز به خالق دارد.
دو. مکتب ماتریالیست ها ..که قایل بود جهان یک ‫#‏امر‬ ازلی و ابدی است و نیاز به خالق ندارد.به این نظریه جهان پایدار= steady state میگفتند؛ که مارکسیم با توجه به طرفداریش از ازلیت ماده طرفدران خداناباوری را در با این نظریه تغذیه علمی میکرد،تا اینکه در نیمه های قرن بیستم نظریه انفجار بزرگ مطرح و ثابت شد ..
‫#‏اثبات‬ بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ تمام تفکر ازلیت ماده و ابدیت را زیرسوال برد؛ چراکه بیگ بنگ ‫#‏وجود‬ خالق باشعور رو برای جهان ثابت میکرد.
برای همین ‫#‏اولین‬ مخالفان بیگ بنگ ‫#‏خداناباوران‬ ماتریالیست بودند ، اما با جمع آوری مدارک علمی و اثبات بیگ بنگ، دیدگاه ازلیت ماده از بین رفت ، و خداستیزان ناچار به عقب نشینی و سکوت شدند.
اﻫﻤﯿﺖ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﯼ « ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ » ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺑُﻌﺪ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﻓﻠﮑﯽ ﺁﻥ ﻣﻨﺤﺼﺮﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ، ﺍﯾﻦ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﺳﻼﺡ ﯾﺎ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﮐﻪ ﻓﻼﺳﻔﻪ، ﻣﺘﻔﮑﺮﯾﻦ ﻭﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻣﻠﺤﺪ ﺑﺪﺍﻥ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ‫#‏ﺧﻠﻊ‬ ﺳﻼﺡ ﻧﻤﻮﺩ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪ ﯼ «ﺍﺯﻟﯿﺖ ﻣﺎﺩﻩ ﻭ ﺍﺯﻟﯿﺖ ﺟﻬﺎﻥ » ﭘﺎﯾﺎﻥﺩﺍد،
همانطور که پروفسور ‫#‏جورج‬ ایبل از دانشگاه کالیفرنیا می گوید:
با پیروزی علمی انفجار بزرگ، مفهوم ماده ازلی که پایه و اساس فلسفه‫#‏ماده‬ گرایی را تشکیل میداد به ‫#‏تاریخ‬ پیوست.
اما ‫#‏دنیس‬ اسکیاما ماتریالیست طرفدار فرضیه جهان ثابت از مخالفان سرسخت نظریه بیگ بود، درباره بیگ بنگ و ‫#‏ضرورت‬ اثبات خدای فراماده میگوید: « ﻣﻦ ﺍﺯ ﻧﻈﺮﯾﻪ «ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ » ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺍﺵ ﺩﻓﺎﻉﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﻡ، ﺑﻠﮑﻪ ﻣﯿﻞ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭﻟﯽ ﭘﺲ ﺍﺯﺟﻤﻊ ﺷﺪﻥ ﺩﻻﯾﻞ،ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻈﺮﯾﻪ «ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺎﯾﺪﺍﺭ » ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ . ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎﺩﻩ؛ ﺣﺎﺩﺙ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﺯﻟﯽ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﻏﺎﺯﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺣﺎﮐﯽﺍﺯ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﺁﻥ ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ ﺁﻓﺮﯾﻨﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﯽ ﻃﺒﯿﻌﺖ « ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ »ﺩﻟﯿﻞ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻻﯾﻞ ﻗﺒﻠﯽ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ، ﻭ ﺁﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺎ ﻧﻈﻤﯽ ﺩﻗﯿﻖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺣﺴﺎﺏ ﺷﺪﻩ؛ ﺁﻓﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﻫﺮ#ﺍﻧﻔﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎﻋﺚ ‫#‏ﺗﺨﺮﯾﺐ‬، ﻧﺎﺑﻮﺩﯼ، ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﮔﯽ ﻭ ﭘﺨﺶ ﻭﭘﻼ ﺷﺪﻥ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻭﻟﯽﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭﯼ ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ ﺷﺪﺕ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ، ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﺸﮑﯿﻞﻭﻣﯿﻼﺩ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻣﻨﻈﻢ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ‫#‏ﻧﺘﯿﺠﻪ‬ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﺁﻥﺩﺳﺘﯽ ‫#‏ﺩﺍﻧﺎ‬،ﺗﻮﺍﻧﺎ،مدﯾﺮ،ﻣﺪﺑﺮ،ﺑ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻭ %ﻣﺎﻓﻮﻕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪﺍﺳﺖ،
(استیفن هاوکینگ در کتابش : The Nature Of Space and Time ، 1993،p.62 . به این مطلب اشاره کرده)
‫#‏ﻓِِﺮِﺩ‬ ﻫﻮﯾﻞ » ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﺮﯾتاﻧﯿﺎﯾﯽ هم ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: « ﻧﻈﺮﯾﻪ ﯼ « BigBang » ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﺘﯿﺠﻪﯼ ﯾﮏ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻣﺎ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ‫#‏ﻫﺮ‬ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭﯼ، ﻣﺎﺩﻩﺭﺍ ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﻭ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺎ ﺑﯽ ﻧﻈﻤﯽ ﭘﺨﺶ ﻭ ﭘﻼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﺑﺸﮑﻞﺍﺳﺮﺍﺭ ﺁﻣﯿﺰﯼ؛ ﺑﺮ ﻋﮑﺲ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺸﮑﯿﻞﮐﻬﮑﺸﺎﻧﻬﺎ؛ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﯼ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ»
‫#‏آنتونی‬ فلو ملحد معروف آن دوران نیز در ارتباط بین بیگ بنگ و اثبات خالق جهان می نویسد:
می گویند اعتراف از نظر روانشناسی سودمند است و من هم یک اعتراف میکنم آن اعتراف این است که ان انفجار بزرگ برای ملحدان چیزی مشکل ساز و بسیار ناراحت کننده است زیرا علم مقوله ای را ثابت کرده که کتابهای دینی نیز از آن دفاع کرده اند، آن مقوله این است که ؛ جهان آغازی داشته است "
( رک : Henry Morganau, Roy Abraham Vargesse, Cosmos, Bios, Theos, 1992, p, 241)
.
دانشمند اخترشناس آمریکایی ‫#‏هوگ‬ روس درباره می گوید:
اگر ماده و زمان در اثر یک انفجار بزرگ همزمان بوجود آمده باشند ضروری است که بوجود آورنده آنها از این #دو مساله ‫#‏زمان‬ و #ماده ، ‫#‏مبرا‬ و دور باشد این خود نشان می دهد که آفریدگار خود ‫#‏فراتر‬ از تمام ابعاد و مقیاس هاست .."
(رک : کتابش Creator and The Cosmos )
.
این کلمات نشان میدهد که بین رویداد بزرگ بیگ بنگ و وجود خداوند ‫#‏فراماده‬ارتباط محکمی وجود دارد .
اما امروزه برخی در صدد نفی این ارتباط وثیق هستند ..برخی دیدگاه های استیفن هاوکینگ در کتابهای متاخرش را اینگونه معرفی کرده اند... ﭘﺮ ﺳﺮ ﻭ ﺻﺪﺍﺗﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪ ﮐﺘﺎﺏ، هاوکینگ این قسمتشه که نوشته :«ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﮔﺮﺍﻧﺶ، ﺟﻬﺎﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﯿﺎﻓﺮﯾﻨﺪ . ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞﻫﻤﯿﻦ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﺧﻮﺩﺑﺨﻮﺩﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻫﯿﭻﭼﯿﺰ، ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ .ﺟﻬﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺎﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﯾﻢ . ﻧﯿﺎﺯﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﺘﻮﺳﻞ ﺷﻮﯾﻢﮐﻪ ﻓﺘﯿﻠﻪ ﺁﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻓﺮﻭﺯﺩ ﺗﺎ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺩﺭﺁﯾﺪ » ..
.در ‫#‏رد‬ این دیدگاه ‫#‏هاوکینگ‬ ساده ترین سوال این است که این قوانین از کجا و بر چه مبنایی و چگونه شکل گرفته اند ...
‫#‏آیا‬ قوانین می توانند خود را بوجود آورند؟!
.بدون شک وجود قوانین نشان از وجود ماده و مواد سابقی دارد ، فضا ، مکان و زمان نیز عقلا باید موجود باشد ...حال باید پرسید این فضا ، مواد و انرژی مورد نیاز انفجاری به آن عظمت از کجا و چگونه پدید آمده اند.
با این سوالات که دانشمندان در همین متن به اون جواب دادن و به مخلوق بودن قوانین اعتراف کردن، مشخص میشود که ادعای هاوکینگ هیچ مساله جدیدی را حل ننموده بلکه بر نقص و ضعف علم بیشتر تاکید نموده است ..

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 166 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:04

 

تاريخ عضويت: Feb 2013

محل سكونت: کمی تاقسمتی

ارسالها: 916

سپاس هاي ايشان از ديگران: 2,234

سپاس های دیگران از ایشان : 1,908


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 204 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:04

 

تاريخ عضويت: Jan 2014

وضعیت تاهل: مجرد

محل سكونت: Forza Roma

ارسالها: 8,181

سپاس هاي ايشان از ديگران: 15,668

سپاس های دیگران از ایشان : 21,953


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 363 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:41